خیر تبریز :رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد داده که هفت میلیارد تومان اعتبار به موزه دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی اختصاص یابد.

اختصاص ۷ میلیارد تومان اعتبار به موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی
خیر تبریز :رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد داده که هفت میلیارد تومان اعتبار به موزه دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی اختصاص یابد.
به گزارش خبرتبریز،بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: این موزه دارای جنبه‌های مختلف ارزشی، فرهنگی و تاریخی است، اما هنوز سازمان مدیریتی متناسب با آن تعریف نشده و باید از طریق ارگان‌های مرتبط اداری استخدامی با همراهی سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی، سازمان مناسبی برای مدیریت این مجموعه تعریف شود.

او افزود: لازم است در دولت جدید این مسئله پیگیری و حل شود و در بودجه سال آینده نیز این مسئله مورد توجه قرار گرفته و از تمام ظرفیت‌ها برای مدیریت آن استفاده شود.

بهبودی با اشاره به دغدغه تامین اعتبارات مورد نیاز موزه دفاع مقدس استان تشریح کرد: شهرداری تبریز اگر اراده کند، می‌تواند از عهده تامین سهم خود در این زمینه برآید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: به رغم زحمات فراوانی که کشیده شده، متاسفانه این موزه اثربخشی لازم را نداشته و هنوز برخی از مسائل اساسی آن مانند وجود معارض حل نشده که باید با کمک استانداری و نیز همکاری شهرداری و شواری جدید شهر این موضوعات حل شود.

او تاکید کرد: تامین محتوا و پیش از آن طراحی تولید محتوا از اهمیت فراوانی در تجهیز موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی برخوردار است.

بهبودی اضافه کرد: موزه دفاع مقدس آذربایجان در قانون بودجه ردیف مستقلی دارد و برای امسال مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که باید تلاش کنیم ردیف مربوطه در سال‎های آینده تقویت شود؛ همچنین پیگیری‌های لازم در خصوص ابلاغ اعتبار مازاد بر ردیف فوق به مبلغ هفت میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه کشور در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی افزود: سفارش کار طراحی و تولید محتوای این پارک موزه به هنرمندان فاخر آذربایجان شرقی علاوه بر اینکه به تقویت فعالیت‌های هنری و ارتقای سطح آن می‌انجامد، در راستای پروژه‌های سند تدبیر توسعه موجب فعال‌تر شدن اقتصاد فرهنگ استان و نیز بهبود سطح معیشت و افزایش اشتغال در این عرصه می‌شود.

عباسقلی‌زاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این بازدید توضیح داد: برای تولید محتوای موزه، قراردادی با شهرداری منعقد کرده‌ایم که بر آن اساس مقرر شده رقم سه میلیارد تومان به موزه اختصاص دهند که تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان تامین شده است و انتظار داریم مساعدت بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

عباسقلی‌زاده تکمیل ویدئووال برای سن اصلی، استند‌های رایانه‌ای دیجیتالی و تامین برق اضطراری موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی را ضروری برشمرد و گفت: تجهیزات سخت افزاری اصلی‌ترین نیاز موزه است.

او با بیان اینکه اسناد دفاع مقدس شرایط خاص نگهداری دارد، توضیح داد: بنیاد شهید نوشته‌های شهدا را جمع‌آوری و نسخه دیجیتال آن‌ها را تهیه کرده است؛ تندیس‌های یک به یک شهدای شاخص نیز در حال تهیه هستند.