رئیس کل نیروهای مسلح کشور گفت: پس از قیام بزرگ ۲۹ بهمن بود که سراسر کشور در انقلاب شعله کشید و طی چند ماه طومار قوی ترین حلقه زنجیره استکبار جهانی در منطقه در هم پیچید و دشمنان را غافل گیر کرد، در این جهت مردم ایران مدیون تبریزی ها هستند.

رئیس کل نیروهای مسلح کشور در تبریز:

ایرانیان مدیون مردم تبریز هستند/ سردار سلیمانی از کشف های شهید باقری در اوایل جنگ است

 

خبر تبریز: رئیس کل نیروهای مسلح کشور گفت: پس از قیام بزرگ ۲۹ بهمن بود که سراسر کشور در انقلاب شعله کشید و طی چند ماه طومار قوی ترین حلقه زنجیره استکبار جهانی در منطقه در هم پیچید و دشمنان را غافل گیر کرد، در این جهت مردم ایران مدیون تبریزی ها هستند.

به گزارش خبر تبریز به نقل از نصر، “سردار سرلشگر محمد باقری افشردی” رئیس کل نیروهای مسلح کشور در کنگره ملی شهید “حسن باقری افشرد” ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، از امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و همچنین فرمانده سپاه استان در راستای بزرگداشت شهدا به ویژه شهید باقری قدر دانی کرد.

باقری اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاورد ۱۴قرن مبارزه علمای بزرگ و مردم متدین این سرزمین و حاصل اسارت و شکنجه یک ملت است که به رهبری امام خمینی در شرایط دشوار ۴۰ سال گذشته اتفاق افتاد و مردم تبریز در شکل گیری انقلاب نقش بزرگی داشته و دارد.

وی ادامه داد: پس از قیام بزرگ ۲۹ بهمن بود که سراسر کشور در انقلاب شعله کشید و طی چند ماه طومار قوی ترین حلقه زنجیره استکبار جهانی در منطقه در هم پیچید و دشمنان را غافل گیر کرد، در این جهت مردم ایران مدیون تبریزی ها هستند.
سرلشکر باقری ادامه داد: امروز نیز، همه مردم ایران به آذربایجان که مکتب شیعه کشور از قرون گذشته تا به امروز است مدیون است چراکه خداوند راه راست را به ملت رهنمون فرمود  و اشاعه آن به واسطه گذشتگان این سرزمین بود.
وی خاطر نشان کردد: اگر ۴۰ سال گذشته را مروری کرده و تجسمی از آن را در ذهن داشته باشیم خواهیم دید که در آن زمان مردم در معرض هجوم ابرقدرت های جهان قرار گرفته و با کودتا، ترور و انواع اقدامات ناعادلانه ای مواجه بودند که به دنبال تقویت ایمان و استقامت، مقاومت خود را از دست ندادند.

وی اضافه کرد: ملتی که سررشته ای از جنگ نداشت، توانست به واسطه وحدت در مقابل تمامی هجوم دشمنان مقاومت کنند. جنگ از روزی شروع شد که ملت ایران با تجاوز به بخشی از سرزمین غافل گیر شدند اما اتفاقات و تلاش هایی صورت گرفت که جنگ در پایان با پیروزی ملت ایران پایان رسید.

رئیس کل نیروهای مسلح کشور  گفت: اینجا تبریز است، در دی ماه ۵۹ روزهایی که سوسنگرد در انحصار دشمن قرار گرفت شهید علی تجلایی با تن مجروح به مدت ۳روز در این شهر فرماندهی کرد و نیروهای آذربایجان مدافع آن بخش از سرزمین بودند و توانستند با پیوندی قوی با رهبری، مردم آن منطقه را از قتل عام نجات دهند.
وی ادامه داد: در کنار جنگ، ملت ایران  با تحریم و فشار اقتصادی و عملیات روانی مواجه بوده و است و امروز با وجود آنها این ملت نشان داده که بسیار قوی تر و درخت انقلاب ریشه دار تر از آن است که به این بادهای کم ارزش قد خم کند.
وی اظهار داشت: امروز ما در شرایطی قرار داریم که  امن ترین کشور منطقه را داریم و سپاه؛  ارتش های امریکا، عربستان، صهیونیست ساخته را در منطقه شکست می دهیم.
وی گفت: اگر تلاش جوانان و هدایت سردار سلیمانی ها نبود حریم اهل بیت مورد تعرض قرار می گرفت و این ها سربلندی پدران و مادران شهیدان است که اکنون عراق به کشوری امن تبدیل شده و مدیون شهدا است.
سرلشکر باقری گفت: جایگاه ملت ایران و محور مقاومت با ۴۰ سال گذشته تفاوت دارد، بطوری که ایران به قدرت منطقه تبدیل شده و در عین حال عادلانه رفتار و اصول مقاومت خود را به دور از چشم داشت بر سرزمین های دیگر بیان می کند.
وی ادامه داد: امروز ۳۰ سال از خاتمه دفاع مقدس گذشته و با گذشت سه دهه می توانیم نگاه علمی تری داشته باشیم تا جایگاه رفیع فرمانده کل قوا و خانواده های جانباز و شهدا را ببینیم .
وی افزود: شهید باقری یکی از دانش آموختگان مکتب انقلاب است، در روز دوم جنگ خود را به جنگ می رساند، اولین بولتن اطلاعاتی که در خوزستان ایجاد شده بعد از گذشت ۴روز از جنگ برای رهبر و فرماندهان توسط این شهید ارائه شد و بعد از آن، این بولتن روز به روز گسترش یافت.

وی ادامه داد: اطلاعات دفاع جزو نقاط قوت ما بود، اگر چه در طرح ریزی مستشار خارجی نداشته و کسری مالی داشتیم در مقابل آن اطلاعاتی قوی داشتیم که به دنبال پایه ریزی آن در تمام طول جنگ از آن استفاده شد.

وی افزود: شهید باقری توانست در ۲۸ ماه کارهای بزرگی بکند، پایه گذاری سازمان رزمی سپاه از مهم ترین آن اقدامات به شمار می آید که او معتقد بود جنگ بدون سازمان و نظم نتیجه ای نخواهد داشت.
سرلشکر باقری اذعان داشت: این شهید جوان اقدامات ارزنده ای چون شناسایی جوانان باهوش و متدین برای فرماندهی بود، که سردار سلیمانی از کشف های این شهید در سال ۶۰ بود.
رئیس کل نیروهای مسلح کشور ادامه داد: شهید باقری طی سال های نخست جنگ مسئله تغییر در استراتژی جنگ را بیان کرد و گفت این نوع جنگیدن فایده ندارد باید استراتژی جنگ را تغییر و بر نیروی مردم، عملیات شبانه و انجام عملیات با بصیرت، طرح ریزی دقیق و دست یابی به عمق دشمن تکیه کرد.

سرلشکر باقری افشرد در پایان نفس برگزاری این کنگره و تحقیق در خصوص شهیدان دفاع مقدس تلاشی بر  اشاعه تلاش های آن رزمندگان بیان مرد و گفت: ملت ایران سابقه تاریخی خوبی ندارد چراکه شکست های زیادی را در ذهن دارد و بعد از گذراندن آن دوره ها مردم با انقلاب اسلامی با سربلندی به حرکت خود ادامه داده اند مه این سربلندی را شهدا و جانبازان ایجاد کرده اند.