خبر تبریز :بعد از یک هفته اعتراضِ کتابداران و تقاضای رسیدگی به مشکلات اداری و معیشتی و استخدامی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیران ارشد این سازمان نه تنها به هیچ وجه پاسخگو نبوده اند بلکه با سکوت و پنهان شدن در پشتِ اعتماد بنفسِ کاذب خویش، در پی خاموش شدن صدای کتابداران هستند.

اعتراض کتابداران در زمینه مشکلات اداری و معیشتی

بعد از یک هفته اعتراضِ کتابداران و تقاضای رسیدگی به مشکلات اداری و معیشتی و استخدامی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیران ارشد این سازمان نه تنها به هیچ وجه پاسخگو نبوده اند بلکه با سکوت و پنهان شدن در پشتِ اعتماد بنفسِ کاذب خویش، در پی خاموش شدن صدای کتابداران هستند.

گویی مدیران فعلی نیز همانند مدیران سلف و اسبق خود دل به سیاستِ جدی نگرفتن کتابدار بسته اند، بی خبر از اینکه تبعیض ها و بی اخلاقی های اداری و معیشتی در سالهای اخیر پیمانهٔ تحمل و صبر کتابداران را لبریز کرده است.

تغییرِ وضعیت حاضر که ریشه در تصمیم گیری های نادرستِ یک ده‍هٔ اخیر است، همت مضاعف مدیران ارشد فرهنگی کشور را می طلبد، همتی که اگر با دلجویی از کتابدار و تغییرات مدیریتی و ترمیم وضعیت اسفبار اداری و معیشتی در نهاد کتابخانه ها همراه باشد، از مدیران فرهنگی فعلی (وزیر محترم ارشاد و هیات امنای محترم نهاد کتابخانه ها) قهرمانانی خوشنام در حافظهٔ جامعهٔ کتابداری این کشور به جای خواهد گذاشت.

امروز بیش از ۷۰۰۰ کتابدار دغدغه مند فرهنگی، در نهایت احترام و ادب با حداقل های حقوق دریافتی درتلاشند صدای اعتراض خود را به گوش مدیران ارشد کشور برسانند، البته کاملاً مسالمت آمیز، حال کمترین انتظار این است که وزیر محترم ارشاد شخصا پاسخی شایسته برای این قشر عظیم فرهنگی داشته باشند، زیرا نهاد کتابخانه های عمومی کشور در طول ۱۰ سال گذشته نتوانسته به نیازهای موجود کتابداران چه از لحاظ موضوعات اداری، و چه از لحاظ موضوعات فرهنگی، اجتماعی و معیشتی پاسخگو باشد.

اگرچه سکوت اساتید دانشگاه و نخبگان کتابداری، جای بسی سوال است، در این بین، سکوت خبرنگاران فرهنگی نیز برای جامعه فرهنگی کتابداری تعجب برانگیز است.

کتابدارانِ ایران، این روزها بیش از هر زمانی انتظار همدلی، همراهی اهل فرهنگ و مسئولان ذیربط را دارند، لذا ورود ارگانهای نظارتی کشورمان به موضوع مهم کتابداران می تواند مرهمی بر زخم های دو دهه کتابداران کشور باشند.
با سلام وخداقوت خدمت شما، لطفا به داد ما کتابداران کتابخانه‌های عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برسید.

مدیران مجموعه ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور علاقه‌ای ندارند وضعیت معیشتی کتابداران را بهبود بدهند. اون‌ها از افزایش ۴۰۰ درصدی میگن، ولی حقوق تقریبا همه کتابداران به پنج میلیون نمیرسه.
درحالی که همه کتابداران با حقوق حدود پنج میلیونی کمرشون زیر بار معیشت در این اوضاع اقتصادی خمیده، این آقایون دم از مسئولیت فرهنگی می‌زنند و همکاران رو به کم کاری متهم می‌کنند.
ما حدودا هفت هزار نیرو هستیم که بخاطر غیردولتی بودن نهاد از خیلی آیتم‌های حقوقی دولتی محرومیم و بیشتر بودجه نهاد خرج کار‌های جنبی و در جایی خرج غیر پرسنل میشه. نمونه ش همایش بین اللملی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌ها در هفته اخیر، هزینه‌های گزاف همایش، هتل، مدعوین و مهمانان خارجی و داخلی و … و مدام دم از افزایش کتابخانه‌ها در کشور هست، اما حقوق کارمندان ۵ میلیون در این برهه زمانی با این تورم غیر قابل مهار.
توی این سختی معیشت با این حقوق چطور میشه گذران کرد؟ ماهم کارمندیم ماهم معیشت برامون بخدا مهمه قریب به اتفاقمون متاهلیم. خواهشمندم، پیگیری نمایید و کتابداران را از این وضعیت اسفبار نجات دهید.