خبرتبریز:مردم آذربایجان شرقی در سالروز میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) با چراغانی کوچه و بازار و پخش شربت و شیرینی در خیابان ها با برگزاری جشن های گسترده در سطح استان نسبت به حضرتش ادای ارادت و احترام می کنند.

جشن و سرور مردم آذربایجان شرقی در سالروز میلاد مهدی صاحب الزمان(عج)

خبرتبریز:مردم آذربایجان شرقی در سالروز میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) با چراغانی کوچه و بازار و پخش شربت و شیرینی در خیابان ها با برگزاری جشن های گسترده در سطح استان نسبت به حضرتش ادای ارادت و احترام می کنند.

به گزارش خبر تبریز :چهره تبریز و شهرهای آذربایجان شرقی از چند روز قبل با تزیین و فضاسازی بسیار زیبای خیابان ها و محلات مژده از آمدنی می دهد که مردم عمری است چشم انتظار دیدن این یار غایب همیشه حاضر هستند.

زوج های جوان استان نیز این فرصت را برای آغاز زندگی خود غنیمت شمرده و با توکل به حضرت (عج) زندگی مشترکشان را با توکل به خدای منان و به یمن پر برکت امام زمان (عج) آغاز می کنند.

مراسم‌های عید نیمه شعبان به صورت محله محور در شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان شرقی برگزار و در حسینیه‌ها، مساجد، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی استان ده ها برنامه قرآنی، جشن و سرور، مسابقه، ایستگاه صلواتی و توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه برنامه ریزی شده است که امروز در حال برگزاری است.

به مناسبت عید بزرگ نیمه شعبان، حدود یکهزار و ۲۰۰ ایستگاه صلواتی به تعداد سال‌های عمر شریف امام زمان(عج) در استان برپا شده و انجمن‌های اسلامی مساجد در داخل مسجد برنامه برگزار می کنند و هیات‌های مذهبی نیز در بیرون مسجد اقدام به برگزاری ایستگاه صلواتی کرده اند.
در شهر خواجه از ساعت ۱۰صبح در چند منطقه ایستگاه صلواتی ودرخیابان ۱۰متذی شهید ولایتی ویژه برنامه نیمه شعبان با اهدای جوایز به برنده گان توسط کتابخانه و اجرای سرود و نهارو درادامه درتالار شهر خواجه و مساجدهمچون دوره های گذشته جشن بزرگ نیمه شعبان را برگزار گردید.
اجتماع و پیاده روی خانوادگی نیمه شعبان نیز ساعت ۱۰.۳۰ از میدان ساعت تا مصلی آغاز و با اقامه نماز ظهر به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به پایان می رسد.

همایش پیاده روی و همچنین همایش بزرگ دوی همگانی ویژه نونهالان پنج تا ۱۲ سال در ۲ بخش پسران و دختران با همت ستاد برگزاری جشن نیمه شعبان و ستاد شهید نصرتی منطقه خیاوان از مقابل حسینیه الزهرا واقع در کوی دانشگاه تبریز برگزار می شود.

مزار شهدای گمنام در پارک مفاخر آبرسان، بنیاد نیمه شعبان تبریز و پایگاه شهید مطهری در مسجد انگجی، مسجد دانشگاه تبریز، مسجد امیرالمومنین پل قاری و سایر مساجد همچون نظیروندی و مساجد جامع شهرستان های آذربایجان شرقی نیز همچون دوره های گذشته جشن بزرگ نیمه شعبان را برگزار می کنند.

منتظران مهدی (عج) با روحیه انتظار جهان را آماده قدوم مبارک مهدی موعود می کنند تا با ظهورش عدالت را در پهنه گیتی بگستراند و دین جدش را عالم گیر و همه گیر کند.

موتورسواران نیز به مناسب این ایام مبارک با حمل پرچم یا مهدی در خیابان شهر تبریز این روز را گرامی می دارند، مقابل مساجد و حسینیه ها توزیع شکلات و شیرینی موجی از شوق و شادی را در بین مردم ایجاد کرده و با صلوات های محمدی همه از خداوند تعجیل در ظهورش را خواستارند.

پارک ایل گلی تبریز نیز به همت حوزه علمیه خواهران و دختران حاج قاسم جشن نیمه شعبان را میزبانی می کند از طرفی ۳۰ گروه سرود در تمام محلات شهر تبریز اقدام به برگزاری برنامه کرده اند.ایرنا