خبر تبریز :بازی بزرگ هفته نهم لیگ برتر فوتبال جذاب و تماشایی از آب درآمد که با شکست خانگی تراکتور مقابل استقلال و فرصت‌سوزی دوباره این تیم در راه صدرنشینی همراه بود.

دبل فرصت‌سوزی در راه صدرنشینی

خبر تبریز :بازی بزرگ هفته نهم لیگ برتر فوتبال جذاب و تماشایی از آب درآمد که با شکست خانگی تراکتور مقابل استقلال و فرصت‌سوزی دوباره این تیم در راه صدرنشینی همراه بود.

خبر تبریز به نقل از مهدنیوز – سرویس ورزش: پرونده دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال با دیدار حساس تیم‌های تراکتور و استقلال در تبریز بسته شد که طی آن، شاگردان مصطفی دنیزلی در زمین خود شکست تلخی را مقابل حریف پایتخت‌نشین متحمل شدند.

جدال دو تیم از ساعت ۱۸ در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار امام ره تبریز برگزار شد و تیم مهیمان با درخشش مهاجم خارجی خود که توانست به تنهایی ۳ گل به ثمر رسانده و هتریک کند به پیروزی ۴ بر ۲ دست یافت.

در این بازی، محمدرضا آزادی و ساسان انصاری به ترتیب در دقایق ۲۰ و ۷۹ برای تراکتور گلزنی کردند و در سوی دیگر، شیخ دیاباته در دقایق ۴۰، ۶۵ و ۶۹ و علی کریمی در دقیقه ۸۴ گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.

گزارش این بازی را در ادامه می‌خوانید:

ترکیب تراکتور: رشید مظاهری، ایمان سلیمی، مهدی تیکدری، رضا اسدی، میثم تیموری، سیداحمد موسوی (۷۶ – ساسان انصاری)، اکبر ایمانی (۷۶ – مسعود شجاعی)، ویلیان میمبلا (۸۹ – کوین فروچونه)، احسان حاج‌صفی، مازولا و محمدرضا آزادی.
سرمربی: مصطفی دنیزلی

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته (۸۹ – مرتضی تبریزی)،‌ فرشید اسماعیلی (۷۹ – علی دشتی)، مهدی قائدی (۶۳ – آرش رضاوند)، وریا غفوری، سیاوش یزدانی، هرویه میلیچ، مسعود ریگی و محمد دانشگر.
سرمربی: آندره‌آ استراماچونی

لحظات حساس:

– نیمه اول؛

دقیقه ۲: شوت محکم مازولا به کنار دروازه استقلال برخورد کرد تا اولین موقعیت بازی اینگونه برای میزبان به هدر برود.

دقیقه ۱۱: بازیکنان تراکتور توپ را به روی دروازه استقلال ارسال کردند که ضربه مازولا را سیدحسین حسینی در اختیار گرفت.

دقیقه ۱۲: شوت از راه دور اکبر ایمانی به سمت دروازه استقلال در میانه راه به یزدانی برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه ۱۳: استقلال روی ضد حمله صاحب فرصت گلزنی شد اما ضربه زمینی و خطرناک مهدی قائدی پس از تماس با نوک انگشتان دست رشید مظاهری راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۴: پاس عمقی به مهاجم تراکتور رسید که با خروج اشتباه حسینی دروازه‌بان استقلال می‌رفت موقعیت خطرناکی برای تیم میزبان ایجاد شود، اما مدافعان استقلال توپ را دور کردند.

دقیقه ۱۷: مازولا به زیبایی محمد دانشگر را از پیش رو برداشته و وارد محوطه جریمه استقلال شد اما ضربه نهایی خود را در موقعیت تک به تک با سیدحسین حسینی نتوانست وارد دروازه کند.

دقیقه ۲۰ – گل اول برای تراکتور: ویلیان میمبلا با پاس عمقی احسان حاج‌صفی را راهی دروازه کرد که او در نزدیکی خط عرضی زمین به زحمت به توپ رسیده و با تکل خوب خود توپ را برای محمدرضا آزادی کات‌بک کرد تا این مهاجم با ضربه‌ای دقیق دروازه استقلال را فرو بریزد.

دقیقه ۲۲: شوت پُرقدرت راه دور میلیچ را مظاهری به زیبایی دفع کرد و در ریباند نیز این دروازه‌‌بان ضربه محکم یزدانی را با واکنش به موقع خود به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۹: ضربه دیاباته را رشید مظاهری مهار کرد.

دقیقه ۴۰ – گل اول برای استقلال: مهدی قائدی پاس خوبی به شیخ دیاباته داد و مهاجم اهل مالی آبی‌پوشان با ضربه پای چپ خود گل تساوی استقلال را به ثمر رساند.

دقیقه ۱+۴۵: شوت اکبر ایمانی از پشت محوطه جریمه استقلال را سیدحسین حسینی به صورت درازکش دفع کرد.

دقیقه ۲+۴۵: سانتر وریا غفوری به محوطه جریمه تراکتور با ضربه سر دیاباته همراه شد که این بار مظاهری توپ را جمع کرد.

دقیقه ۳+۴۵: مازولا از روی قوس محوطه جریمه استقلال اقدام به شوتزنی کرد که ضربه تماشایی این بازیکن را حسینی با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد.

– نیمه دوم؛

دقیقه ۴۶: 
دقیقه ۵۳: دفع ناقص سیاوش یزدانی باعث شد تا حاج‌صفی به توپ برسد و او نیز با پاس خود آزادی را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه این بازیکن با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۵۵: مهدی قائدی در محوطه جریمه تراکتور موقعیت خوبی داشت تا گلزنی کند اما ضربه این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: آزادی پاس خوبی به مازولا قرار داد و او نیز با پاس در عمق موقعیت خوبی به وجود آورد که توپ بعد از دفع ناقص یزدانی مقابل پای موسوی افتاد ولی شوت محکم او از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵ – گل دوم برای استقلالضربه ایستگاهی میلیچ را علی کریمی در محوطه جریمه به سمت دروازه تراکتوری‌ها زد که مظاهری توپ را برگرداند، اما دیاباته در ادامه موفق شد دروازه مظاهری را باز کند.

دقیقه ۶۹ – گل سوم برای استقلال: استقلالی‌ها در ادامه بازی خوب خود دوباره صاحب موقعیت شدند که این بار علی کریمی پاس عمقی خوبی به دیاباته رساند تا این بازیکن پس از عبور از مظاهری گل سوم خودش و استقلال را به ثمر برساند.

دقیقه ۷۷: مازولا با ضربه کم جون اقدام به شوتزنی کرد که حسینی به راحتی توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۷۹ – گل دوم برای تراکتور: پاس چیپ عمقی مسعود شجاعی از روی یک ضربه ایستگاهی را ساسان انصاری با فرصت‌طلبی و ضربه سر خود درحالی وارد دروازه استقلال کرد که حسینی در محاسباتش اشتباه و خروج ناکامی را داشت.

دقیقه ۸۱: پاسی عمقی به دیاباته رسید و مهاجم استقلال می‌توانست گل چهارم آبی‌پوشان را به ثمر برساند، اما مظاهری با درخشش خود مانع از پوکر مهاجم حریف شد.

دقیقه ۸۴ – گل چهارم برای استقلال: پس از یک رفت و برگشت در محوطه جریمه تراکتور، علی کریمی در پشت محوطه جریمه توپ را در اختیار گرفت و با شوت دیدنی دروازه میزبان را برای چهارمین مرتبه باز کرد.

دقیقه ۸۸: ضربه ساسان انصاری در موقعیتی مناسب از داخل محوطه جریمه به کنار دروازه استقلال برخورد کرد تا تراکتور از رسیدن به گل سوم باز ماند.

دقیقه ۸۹: ارسال تراکتوری‌ها با ضربه سر آزادی همراه شد که حسینی با واکنش خود توانست این توپ را مهار کند.

دقیقه ۲+۹۰: کوین فورچونه شانس خوبی برای گلزنی داشت و می‌توانست گل سوم تیمش را به ثمر برساند اما ضربه زمینی او را حسینی با پا توپ را برگشت داد.

گروه داوری: داور: بیژن حیدری – کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی – داور چهارم: سعید قاسمی – کمک داوران پشت دروازه: اشکان خورشیدی و محمدرضا اکبریان/ ناظر داوری: اسماعیل صفیری.

اخطار: ویلیان میمبلا (۶۷) از تراکتور و مسعود ریگی (۸۲) از استقلال

با نتیجه بدست آمده در این بازی، تراکتور برای دومین هفته متوالی شکست خورده و فرصت صعود به صدر جدول را از دست داد. این تیم با ۱۷ امتیاز و به دلیل گل زده بیشتر نسبت به شهر خودرو در رده دوم باقی ماند.

در سمت مقابل، استقلالی‌ها با کسب پیروزی شیرین در این بازی سخت و خارج از خانه جمع امتیازات خود را به عدد ۱۵ افزایش دادند اما جایگاه این تیم نیز دست‌خوش تغییر نشد و آبی‌ها در رده هفتم ماندنی شدند.