خبر تبریز :استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مصمم به ایجاد دبیرخانه دایمی جشنواره سراسری نمایش کودک در استان هستیم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حمایت از این اقدام قول مساعد دادند.

دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری نمایش کودک ایجاد می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مصمم به ایجاد دبیرخانه دایمی جشنواره سراسری نمایش کودک در استان هستیم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حمایت از این اقدام قول مساعد دادند.

به گزارش خبر تبریز : محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) در مرند که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در مقایسه کشورهای پیشرفته با کشورهای در حال توسعه، می‌توان گفت تاریخ، جغرافیا، منابع طبیعی و زبان و نژاد نقش تعیین‌کننده نداشته و دانش و فرهنگ، عامل پیشرفت و تمدن است.

وی ادامه داد: به گفته صاحب‌نظران، حوزه تمدنی ایران اسلامی تا شعاع ۲ هزار کیلومتری از شمال، جنوب، شرق و غرب گسترده است و این تمدن و فرهنگ باعث شده که در طول تاریخ ایران، هیچ‌گاه تحت سیطره هیچ کشور خارجی نباشد.

پورمحمدی همچنین با اشاره به گذشته تاریخی شهرستان مرند، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کودک در این شهرستان کار بسیار ارزشمندی است و باید از دوران کودکی به فکر توسعه و بالندگی این هنر، فرهنگ و دانش بود.

اختتامیه نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرند برگزار شد.همنوا،