خبر تبریز: حاج علی مردانی آذر یکی از برادران این خانواده خیر و نیکوکار بزرگ ایران و خطه قهرمان پرور آذربایجان درگذشت .

درگذشت تاسف بار یکی از برادران خیر مردانی آذر

 

خبر تبریز: حاج علی مردانی آذر یکی از برادران این خانواده خیر و نیکوکار بزرگ ایران و خطه قهرمان پرور آذربایجان درگذشت .

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش خبر تبریز به نقل از وقت نیوز ،‌ منابع نزدیک به خانواده مردانی آذر ضمن تایید فوت وی گفتند : او روز گذشته پنج شنبه  در حالی که سرگرم بازدید از مراحل ساخت و تکمیلی بیمارستان مردانی آذر در شهرک خاوران تبریز بود براثر سقوط به چاهک آسانسور جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیار باقی شتافت .

جزئیات بیشتری از حادثه مرگ وی منتشر نشده و بررسی های پزشک قانونی در این باره ادامه دارد.

محمد حسین صومی  رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص حادثه مرگ این خیر بزرگ  گفته است : برخی اطلاعات اولیه حاکی است که وی ابتدا دچار سکته مغزی شده و سپس به چاهک آسانسور سقوط کرده است که این فرضیه هم اکنون از سوی مراجع پزشک قانونی  تحت بررسی است .

وی درباره زمان و نحوه برگرازی آیین های کفن و دفن آن مرحوم یادآورکرد : با توجه به اینکه خانواده ایشان در خارج سکونت دارند در این باره منتظر اعلام نظر آن ها هستیم .

برادران و خانواده مردانی آذر ازخیران و نیکوکاران بزرگ تبریز هستند که تاکنون میلیاردها تومان از ثروت و دارایی خود را در امور خیریه به ویژه در ساخت مدرسه و بیمارستان و مراکز فرهنگی هزینه کردند.

این خانواده بزرگ که به طور سنتی تاجر پیشه هستند به دلیل تعدد و کثرت اقدامات نیکوکارانه خود به ویژه در ساخت مدارس و مراکز فرهنگی به امپراطورهای مدرسه ساز معروف هستند،

بیمارستانی که حادثه مرگ حاج علی مردانی آذر در آن رقم خورد ، بیمارستان ۵۸۰ تخت خوابی فوق تخصصی کودکان است که توسط این خانواده در شهرک خاوران تبریز و در زمینی به مساحت هشت هکتار و با زیر بنای بیش از ۵۲ هزار متر مربع ساخته می شود.

همه  هزینه های یک هزار و ۲۰۰ میلیاردریالی ساخت و تجهیز ین بیمارستان توسط برادران مردانی آذر تامین می شود.

آژانس خبری تحلیلی نصر این ضایعه بزرگ را به خانواده آن فقید سعید ، بستگان و مردم خطه آذربایجان تسلیت می گویید .