خبرتبریز :مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی از تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره منطقه ای مطبوعات شمال‌غرب کشور تا ۳۰ دی ماه خبر داد و گفت: تا کنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

زمان ارسال اثر به جشنواره مطبوعات شمال‌غرب کشور تمدید شد

خبرتبریز :مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی از تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره منطقه ای مطبوعات شمال‌غرب کشور تا ۳۰ دی ماه خبر داد و گفت: تا کنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

اسد بابایی، روز شنبه در نشست خبری با محوریت جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمالغرب کشور اظهار کرد: این جشنواره بدون شک یکی از معتبرترین جشنواره‌های منطقه‌ای کشور است که زیر نظر معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور داوران کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره تا ۳۰ دی ماه، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی می بایست از اول دی ماه ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ در مطبوعات محلی، نشریات سراسری، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری منطقه شمال غرب منتشر شده باشد.

بابایی، قالب های جشنواره را شامل تیتر، گزارش، مصاحبه، یاداشت و سرمقاله، گزارش تصویری، کاریکاتور، طنز، صفحه آرایی اعلام کرد و افزود: هر فرد می‌تواند سه اثر در سه قالب به دبیرخانه جشنواره بفرستد و آثار ارسالی منتشر شده در رسانه‌های فاقد مجوز و بولتن داخلی ادارات حق شرکت در جشنواره را ندارند.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی اعلام کرد: تا این لحظه ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که ۳۰ اثر از اردبیل، ۲۰ اثر از آذربایجان غربی، ۵۰ اثر از آذربایجان شرقی و ۵۰ اثر از زنجان می باشد.

وی افزود: قالب گزارش با ۴۵ مورد بیشترین سهم از آثار ارسالی را داشته و یادداشت و سرمقاله با ۲۷ مود و تیتر با ۲۶ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند و قالب چندرسانه‌ای و کاریکاتور نیز دارای کمترین سهم هستند.

بابایی اظهار کرد: طی مکاتبه خانه مطبوعات استان با اداره مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های کشور مقرر شده کارگاه سوژه یابی و تیتر زنی همزمان با جشنواره برگزار شود و یکی از امتیازات این جشنواره نیز برگزاری تور رسانه‌ای بازدید از ظرفیت‌های استان و به خصوص مجتمع مس سونگون برای برندگان سایر استان‌ها خواهد بود.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار تولیدی خود در فاصله اول آذر ۱۴۰۰ تا ۳۰ دی ماه سال جاری را در محورها و قالب‌های اعلامی در سامانه متمرکز جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس http://pressfestival.ir بارگذاری کنند.