خبر تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران مذاکره ای با آمریکا انجام نمی دهد، گفت: جمهوری اسلامی از وعده مذاکره سردرگم نخواهد شد، چرا که راه خود را می شناسد.

ایران مذاکره ای با آمریکا انجام نمیدهد/ ضرورت تکرارنشدن شهیدزدایی

خبر تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران مذاکره ای با آمریکا انجام نمی دهد، گفت: جمهوری اسلامی از وعده مذاکره سردرگم نخواهد شد، چرا که راه خود را می شناسد.

به گزارش خبر تبریز به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید اجرا شود. اگر می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر اثرگذار باشد، باید خودمان به آن عمل کنیم.

آل هاشم اظهار داشت: حتی اگر مردم سراغ ما هم نیایند، باز ما وظیفه داریم آنها را به سوی خدا دعوت کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی افزود: هدایت از طرف مواعظه حسنه امکان‌پذیر است. شرط توفیق در امر هدایت به دین سعه صدر است. در امر به معروف و نهی از منکر باید سعه صدر لازم را داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: تذکر انتخاباتی این هفته را از زبان امام(ره) عرض می کنم و اینکه خدمتگزاری و مردمی بودن نماینده مجلس را در نظر بگیرید. کسانی که در انتخابات شرکت می کنند بدانند که باید خود را حاکم مردم ندانند و خود را خدمتگزار مردم بدانند.

وی ادامه داد: متعهد بودن نماینده مجلس به اسلام از دیگر موضوعات مورد تاکید امام است.

وی گفت: از جوانانی که در بحث شهیدزدایی بصورت خودجوش به میدان آمدند، تشکر می کنم. شهرداری تبریز هم اقداماتی انجام داد و امیدواریم دیگر تکرار نشود.

وی گفت: هیچ مذاکره ای بین مسئولین جمهوری اسلامی و آمریکا نخواهد شد. جمهوری اسلامی از وعده مذاکره سردرگم نخواهد شد، چرا که راه خود را می شناسد. امیدواریم مسئولین به تذکرات مقام معظم رهبری توجه کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مقاومت و حماسه مردمی در دوران  دفاع مقدس، این جنگ را به کم نظیرترین پدیده تاریخ تبدیل کرد.

وی گفت: عربستان مقام سوم در دنیا در بیشترین هزینه کرد در مسایل نظامی دارد اما حمله پهبادی انصارالله یمن به شرکت نفتی آرامکو، نشان از اشرافیت انصارالله به تاسیسات عربستان است.

آل هاشم ابراز داشت: عربستان از سر عصبانیت به خاطر این ضربه نظامی و شوک نفتی، ایران را متهم می کند که این حمله از خاک ایران صورت گرفته است.