استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح مرکز آموزش و ساختمان شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه، عنوان کرد؛ لزوم انسجام همگانی مسئولان استانی در پیشبرد اهداف قطار شهری تبریز   خبرتبریز: استاندار آذربایجان شرقی، گفت: در  پیشبرد اهداف قطار شهری تبریز  انسجام همگانی مسئولان استانی امری ضروری است. برای مشاهده عکس در ابعاد […]

استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح مرکز آموزش و ساختمان شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه، عنوان کرد؛

لزوم انسجام همگانی مسئولان استانی در پیشبرد اهداف قطار شهری تبریز

 

خبرتبریز: استاندار آذربایجان شرقی، گفت: در  پیشبرد اهداف قطار شهری تبریز  انسجام همگانی مسئولان استانی امری ضروری است.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش خبر تبریز، ظهر امروز آیین افتتاح مرکز آموزش و ساختمان شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه با حضور مسئولان استانی و شهری، برگزار شد.

“محمدرضا پورمحمدی” استاندار آذربایجان شرقی در این آیین گفت: با همکاری نمایندگان محترم مجلس و مسئولین استانی باید تلاش کنیم تا اعتبارات لازم برای تکمیل مترو تبریز تخصیص یابد.

وی تاکید کرد: با انسجام بیشتر میان مدیران استانی و شهری می توانیم شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام باشیم و بهره مندی لازم را از فرصت های موجود داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی آموزش شهروندی را امری ضروری و لازم دانست و گفت : آموزش در تمامی ابعاد باید در اولویت قرار گیرد که در این راستا می توانیم در ارتباط با جامعه و بهره گیری از توان آن توانمندی های خود را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه سیمولاتور سازمان قطارشهری تبریز دومین مرکز موجود در کشور است، گفت: این امر موجب می شود تا شهر تبریز به یکی از قطب های مهم آموزشی کشور تبدیل شود.

پور محمدی در پایان تاکید کرد: مترو باید به اندازه تمامی فرصت های حمل و نقل شهری مورد توجه قرار گیرد  و به همان میزان برای اجرای آن  انسجام لازم در بین مسئولین و مدیران وجود داشته باشد.

“ایرج شهین باهر” نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مترو امری مهم در امور شهری محسوب می شود، اظهار داشت: مترو بزرگترین و مهمترین پروژه شهر تبریز و حتی استان آذربایجان شرقی است بطوریکه تنها برای دو مجموعه مرکز آموزش سازمان قطار شهری و ساختمان شرکت بهره برداری  ۸۰ میلیارد تومان  هزینه شده است. اهمیت مترو از آنجایی است که برای تمامی حوزه ها از جمله محیط زیست و حمل و نقل تاثیرگذار است.

وی افزود: هر ایستگاه مترو هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در پی دارد که رقمی قابل توجه است. مترو یک پروژه ماندگار است که از قابلیت های زیادی از جمله بهبود وضعیت حمل و نقل و همچنین کاهش آلودگی هوا برخوردار بوده و لازم است تا از منابع دولتی نیز برای تکمیل آن استفاده کرد.

شهین باهر با اشاره به اینکه تکمیل پروژه مترو نیازمند کمک همه مسئولان استانی است، ادامه داد: برای تکمیل پروژه متروی تبریز با محدودیت های مالی مواجه هستیم که در این راستا نیازمند مشارکت همه جانبه مسئولان از جمله نمایندگان محترم  مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم شورا هستیم.

وی در خصوص میزان هزینه کرد قطار شهری برای هر مسافر اظهار داشت: در حال حاضر هر مسافر برای مترو تبریز رقمی حدود ۶۴ هزار و پانصد تومان هزینه دارد اما فقط پانصد تومان بابت جابجایی توسط مترو از مسافران اخذ می شود. سود آوری مترو زمانی خواهد بود که کلیه خطوط کامل شده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

شهردار تبریز در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه روزانه ۱۲۰۰ نفر نیرو  در خط ۱ مترو در حال فعالیت هستند، گفت: این تعداد نیرو با توجه به اینکه محدودیت های مالی زیادی وجود دارد، بخش اعظمی از کار را انجام می دهند. این بحران مالی در همه جا وجود دارد و امیدواریم که همانند هشت سال جنگ تحمیلی بتوانیم از این بحران نیز با پیروزی و سربلندی خارج شویم.

“مصطفی مولوی” مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه، گفت: همزمان با سالگرد قیام تاریخی ۲۹ بهمن مردم تبریز و مقارن با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد افتتح مرکز آموزش و سیمولاتور سازمان قطار شهری تبریز و حومه هستیم.

مدیرعامل قطار شهری تبریز و حومه از هزینه کرد سه میلیون و ۴۸۰ هزار یورو به منظور خرید دستگاه سیمولاتور خبر داد و گفت: هزینه احداث ساختمان مرکز آموزش نیز، ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی به افتتاح ساختمان شرکت بهره برداری همزمان با این مرکز اشاره کرد و گفت: ساختمان شرکت بهره‌برداری نیز با هزینه‌کرد ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمانقطار شهری تبریز و حومه گفت: ساختمان سیمولاتور در مساحتی بالغ بر ۹۳۰ مترمربع و ساختمان بهره برداری در مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ متر مربع با سازه فولادی ساخته شده است.

مولوی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از مدیران سابق سازمان قطار شهری تبریز و حومه بیان کرد: موفقیت‌های سازمان قطار شهری تبریز و حومه مرهون تلاش‌های تمامی مدیران، کارکنان، مهندسان و کارگران خدوم این مجموعه است و از عوامل مربوطه و تمام پیمانکارانی که با وجود نوسانات قیمت‌ها و وضعیت آشفته بازار در کنار مجموعه قطار شهری هستند و با تمام توان برای اتمام پروژه‌ها تلاش می‌کنند سپاس گزاریم.

منبع : نصر