خبر تبریز : اواسط مرداد ماه است و هوا بسیار گرم، ولی گرمی هوا باعث پیگیری وعده هایی که مسئولان در روزهای سرد زمستان به مردم داده بودند، نمی شود. زمستان سال گذشته عکس های یک معلم به همراه دانش‌آموزانش در میان برف های چند متری در روستا داغ‌کندی شهرستان چاراویماق در شبکه های اجتماعی اصحاب رسانه را به سمت خود جذب کرد

مدرسه روستای‌داغ‌کندی همچنان در انتظار سررسید وعده‌ها

خبر تبریز : اواسط مرداد ماه است و هوا بسیار گرم، ولی گرمی هوا باعث پیگیری وعده هایی که مسئولان در روزهای سرد زمستان به مردم داده بودند، نمی شود. زمستان سال گذشته عکس های یک معلم به همراه دانش‌آموزانش در میان برف های چند متری در روستا داغ‌کندی شهرستان چاراویماق در شبکه های اجتماعی اصحاب رسانه را به سمت خود جذب کرد. این عکس ها روایتی بود از مردانگی یک معلم که عاشقانه هدفش را با تدریس به کودکان این روستای محروم دنبال می کرد. در این میان برف های کوهستان تنها به سردی و سوز هوا زمستان منتهی نمی شود چرا که مردم این منطقه به دلیل محروم بودن از بسیاری از زیرساخت ها و خدمات با سردی وعده های محقق نشده مسئولان با تمام وجود آشنا بودند.

خبر تبریز به نقل از مهدنیوز – «محمد صادقی» صاحب عکس ها معلمی است که روایتگر داستان این روستای محروم و صعب العبور است او به همراه دوستانش تصمیم به احداث یک مدرسه برای کودکان این روستا می گیرد ولی به دلیل کمبود منابع مالی، ساختمان مدرسه نیمه کاره می ماند در پیگیری که همکاران خبرگزاری فارس آذربایجان شرقی از مدیر کل آموزش و پرورش استان داشتند پاشایی قول مساعد می دهد اردیبهشت امسال منابع مالی برای تکمیل این مدرسه تامین شود ولی در حال حاضر پیگیری های مهدنیوز خبر از محقق نشدن وعده های مدیر کل آموزش و پرورش دارد.

صادقی معلم روستا داغ‌کندی می گوید: این روستا از بسیاری از خدمات مانند راه های ارتباطی، خدمات گاز و آب بی بهره است و مردم از چشمه برای مصرف آب استفاده می کنند.

وی با اشاره به نبود خدمات مخابراتی در این روستا می گوید: در این روستا دسترسی به شبکه مخابراتی نداریم و در صورت بروز اتفاقی باید مسافتی را تا بلندی یک کوه برویم و منتظر برقراری ارتباط در بالای کوه باشیم.

این معلم جوان ادامه می دهد: بسیاری از اهالی روستا به دلیل نبود امکانات آموزشی از نعمت سواد بی بهره هستند ولی در سال های اخیر با اعزام معلمان، کودکان این روستا توانسته اند در مقاطع مختلف تحصیل کنند.

وی تاکید می کند: سال گذشته اخباری مبنی بر تکمیل ساختمان مدرسه روستا از سوی مدیر کل آموزش و پرورش، اهالی روستا را خوشحال کرد ولی متاسفانه با وعده ای که برای اردیبهشت امسال داده شده بود تاکنون حتی یک آجر هم برای تکمیل این مدرسه جابجا نشده است.

احداث مدرسه روستا داغ‌کندی تا فرا رسیدن فصل زمستان

در همین زمینه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این که به منظور تکمیل ساختمان مدرسه روستای داغ‌کندی شهرستان چاراویماق ارزیابی منطقه ای انجام  شده است، می گوید: با توجه به این که به اهالی این روستا قول داده شده بود که بودجه این مدرسه تا اردیبهشت امسال تخصیص یابد متاسفانه به دلیل این که اعتبارات عمرانی ما کمی دیر ابلاغ می شود بنابراین احداث این مدرسه تاخیر داشته ولی به تعهد خود عمل خواهیم کرد.

«جعفر پاشایی» می افزاید: برای صرفه جویی در زمان سعی می کنیم از مصالح سبک در احداث این مدرسه استفاده کنیم چرا که مسیر این روستا به گونه ای است که اگر این پروژه تا آبان ماه تکمیل نشود با مشکل مواجه می شویم.

وی با بیان این که تلاش می کنیم این مدرسه به زودی احداث شود، تصریح می کند: با توجه به دور بودن مسیر این روستا زمانی برای تکمیل این مدرسه مشخص نمی کنم، شاید زمان احداث این مدرسه چند روز تغییر کند ولی در اولین فرصت این اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید می کند: قبل از فرا رسیدن فصل زمستان عملیات اجرایی این مدرسه به پایان خواهد رسید.

پاشایی ادامه می دهد: اعتبار تخصیص یافته به احداث ساختمان این مدرسه داخلی بوده و از محل اعتبارات بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی است.

خبرنگار: علی فرهاد