خبر تبریز: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نسبت به دخالت شهرداران و مدیران این مجموعه در امور مربوط به انتخابات پیش روی شوراهای اسلامی هشدار داد.

هشدار انتخاباتی رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی به شهرداران

خبر تبریز: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نسبت به دخالت شهرداران و مدیران این مجموعه در امور مربوط به انتخابات پیش روی شوراهای اسلامی هشدار داد.

موسی خلیل اللهی روز یکشنبه در چهارمین نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان با تاکید بر اینکه مدیران و شهرداران مناطق در تبریز و سایر شهرهای آذربایجان شرقی باید از دخالت در امور انتخابات خودداری کنند، اظهار داشت: در غیر این صورت بر اساس قانون با متخلفان قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی یادآوری کرد: هر گونه دخالت اعضای شوراهای اسلامی شهر در امور اجرایی خلاف قانون است و بر این اساس حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در برخی محلات و موقعیت ها در اذهان عمومی شائبه دخالت در امور اجرایی و انجام اقدامات تبلیغاتی را به ذهن متبادر می سازد.

خلیل اللهی با تاکید بر لزوم هماهنگی، برنامه ریزی و پیشگیری به موقع از وقایع انتخاباتی به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی، ادامه داد: برگزاری انتخاباتی سالم و قانون مند با مشارکت حداکثری یکی از اهداف اساسی دستگاه قضایی است و در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی و تا زمان برگزاری و پایان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به اعضای شوراهای فعلی که کاندیدای انتخابات آینده شورا شده اند، توصیه می شود تا از انجام چنین اقدامات و حضور در چنین موقعیت هایی به جد پرهیز کنند.

وی با تاکید بر جرم تلقی شدن استفاده از امکانات دستگاه های دولتی و عمومی به نفع کاندیدای خاص، گفت: هر گونه تبعات ناشی از دخالت مدیران و شهرداران مناطق در امور انتخابات متوجه خود آنان است.

به گزارش ایرنا، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می شود.