تراکتورسازی در نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال به لطف حمایت‌های بی‌نظیر هوادارانش عنوان قبلی خود یعنی پرتماشاگرترین تیم فوتبال کشور را از رقیبانش پس گرفت.

گزارش/

ورزشگاه تبریز است و جان قربان جانان می‌کند

خبر تبزیزبه نقل از نصر : تراکتورسازی در نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال به لطف حمایت‌های بی‌نظیر هوادارانش عنوان قبلی خود یعنی پرتماشاگرترین تیم فوتبال کشور را از رقیبانش پس گرفت.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

فصل فاجعه‌بار هفدهم برای تراکتورسازی تمام شد و این تیم برای اولین بار از زمان بازگشت به لیگ برتر در رتبه‌ی دو رقمی قرار گرفت و دست‌پخت دو مربی جوان این تیم یعنی یحیی گل‌محمدی و ارطغرل ساغلام ترک‌تبار رتبه‌ی بهتر از دهم نبود.

بازی‌های بی‌کیفیت، نتایج دور از انتظار، بی‌توجهی مدیران وقت باشگاه به تیم و تنها چهار پیروزی خانگی فاجعه دوم فصل هفدهم را رقم زد و آن قهر تماشاگران از ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز بود.

تراکتوری‌ها که همیشه یکی از مثلث تیم‌های پرتماشاگر لیگ برتر بودند در پایان فصل ۹۶-۹۷ برای اولین بار از زمان برگشت به لیگ برتر در جمع سه تیم پرطرفدار لیگ قرار نگرفتند و بعد از پرسپولیس، استقلال و سپاهان با تنها ۱۶۵۲۰۰ هزار تماشاگر در ۱۵ بازی خانگی و با متوسط ۱۱۰۱۳ نفر در هر بازی آمار تامل برانگیزی به جا گذاشتند.

در آخرین بازی خانگی تراکتورسازی در لیگ هفدهم مقابل صنعت‌نفت آبادان فقط ۶۰۵ نفر از تی‌تی‌ها در ورزشگاه حاضر شده بودند تا بیشتر به عمق فاجعه پی ببریم.

تلخی‌های فصل ۹۶-۹۷ با یک خبر خوش به کلی فراموش شد، محمدرضا زنوزی مطلق مالک باشگاه گسترش فولاد تبریز، تراکتورسازی را خریداری کرد تا هواداران قرمزپوشان دیار آذربایجان بعد از سالها به ارزوی خود یعنی خصوصی‌سازی این باشگاه برسند.

مالک جدید باشگاه تراکتورسازی خون تازه‌ای در کالبد تراکتورسازی تزریق کرد و با اینکه این تیم هفته دوم لیگ برتر، در اولین بازی خانگی خود از داشتن تماشاگر محروم بود، ولی فوتبالی‌ها از برگشت پرشورها به خانه خود، ورزشگاه یادگار امام (ره) مطمئن بودند.

زنوزی پس از جذب سرمربی نامدار خارجی و ترکاندن بمب‌های بزرگ نقل انتقالاتی و بستن تیمی در خور نام تراکتورسازی، تمرکز خود را از یازده بازیکن داخل زمین به یار دوازدهم در روی سکوها معطوف کرد.

وی در اولین قدم پس از سال‌ها پای اتوبوس‌ها را به ورزشگاه‌ یادگار امام باز کرده و با برگزاری جلسات مختلف در جهت تکریم هواداران قدم برداشت. با مشارکت و پیگیری با شهرداری تبریز، جاده سوم ورزشگاه یادگار امام را به بهره‌برداری رساند.

مالک تراکتورسازی از سود کلان بلیت‌فروشی در ورزشگاه یادگار امام (ره) در حالی چشم‌پوشی کرد که قیمت بلیط در ورزشگاه ها صدای طرفداران تیم‌های دیگر را در آورده بود و زنوزی با رایگان کردن اکثر مسابقات تراکتورسازی پای تی‌تی‌های دو آتیشه را به ورزشگاه یادگار امام باز کرد.

مدیران تراکتورسازی برای جبران افت شدید تماشاگر در فصل قبل تنها به این کارها بسنده نکردند و با یک اقدام هوشمندانه و هماهنگی های لازم با سازمان لیگ، تمام مسابقات تراکتورسازی در تبریز را در روز جمعه برگزار کردند (به جز بازی تراکتورسازی با ماشین‌سازی که در روز پنجشنبه ولی تعطیل به  مناسبت عید قدیر خم برگزار شد) تا تمامی اقشار هواداران این تیم مردمی بتوانند از تبریز و شهرهای تراکتوری، جمعه‌ها عکس‌های سلفی‌شان را از ورزشگاه یادگار امام پست کنند.

با این اقدامات مسئولان تراکتورسازی، این تیم به عنوان پر تماشاگرترین تیم نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور انتخاب شد. تماشاگران قرمزپوشان آذربایجان با حضور در  دیدار خانگی این تیم در لیگ هجدهم به رکورد ۳۰۲۷۷۵ تماشاگر و متوسط ۴۳۲۵۳ تماشاگر در هر بازی رسیدند.

تیم تراکتورسازی در این فصل ۷ بازی خانگی برگزار کرده است که تماشاگران به علت محرومیت در بازی با نساجی در هفته دوم ، تنها توانستند در ۶ بازی حضور پیدا کنند و در صورتی که بازی‌های که تماشاگران تراکتورسازی می‌توانستند حضور یابند را محاسبه کنیم به متوسط ۵۰۴۶۲ می‌رسیم.

پرشورها در بازی با فولاد خوزستان – سایپا و ذوب آهن به قدری استقبال چشمگیری داشتند تا مسئولان ورزشگاه یادگار امام (ره) را مجبور کردند تا طبقه دوم این ورزشگاه را نیز باز کنند.

تعداد تماشاگران تراکتورسازی در بازی با فولاد ۷۰۰۰۰، ذوب آهن ۶۳۰۰۰، سایپا ۶۰۱۶۵، استقلال خوزستان ۴۱۰۰۰، ماشین سازی ۳۵۶۱۰، سپیدرود ۳۳۰۰۰ و نساجی مازندران ۰  (به علت محرومیت تماشاگران) بوده است.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران با یک بازی خانگی بیشتر نسبت به تراکتورسازی یعنی ۸ بازی خانگی و با احتساب نصف تماشاگران در بازی با استقلال که میهمان بودند به ۲۳۰۰۰۰ نفر رسیدند که به طور متوسط ۲۹۴۴۴ نفر در ۹ بازی شد.

همچنین تیم استقلال با ۷ بازی خانگی ۲۴۴۰۰۰ تماشاگر در روی سکوهای آزادی داشتند تا با متوسط ۳۴۸۵۷ نفر سومین تیم پر تماماشاگر لیگ هجدهم شوند.

پرتماشاگرترین بازی‌های این فصل از رقابت‌های لیگ برتر ، استقلال و سپاهان با ۷۵ هزار نفر – تراکتورسازی – فولاد با ۷۰ هزار نفر و شهرآورد تهران با ۶۸ هزار تماشاگر هستند.

بهمن جهدی