خبر تبریز :معضل صدور اطلاعیه به موقع چند سالي است كه گريبان آموزش وپرورش خواجه را گرفته است ولي تدابير لازم در اين روزها ی برفی وکرونایی كه شايد يكي از مهمترين آنها تعطيلي است اعمال نمي شود.

يك بام و دو هواي تعطيلي مدارس در روزهاي برفی خواجه

خبر تبریز :معضل صدور اطلاعیه به موقع چند سالي است كه گريبان آموزش وپرورش خواجه را گرفته است ولي تدابير لازم در اين روزها ی برفی و کرونایی كه شايد يكي از مهمترين آنها تعطيلي است اعمال نمي شود.
قلی زاده یکی ازاولیا دانش آموزان درگفتگو با خبرنگار ما می گوید: درخیلی از روزهایی که هوا خیلی مناسب خوب هست مدارس را تعطیل اعلام می کنند ولی دراین شرایط برفی دانش آموزان مجبورهستند به مدرسه بروند.
در حالی که دانش آموزان مدارس دبیرستان تعطیل بودند مدارس ابتدایی شهری شیفت صبح دایر بوده است وساعت ۱۱ اعلام تعطیلی مدارس سر درگمی وگلایه خانواده ها را به همراه داشته است.
محمدی مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش خواجه در گفتگو با خبر تبریز اعلام کرد : اطلاعیه اداره مربوط به وضعیت کرونا بوده است و برای وضعیت بارش برف اطلاعیه ای صادر نشده است
با توجه به صادر نشدن اطلاعیه باعث یک و بام دو هوا در مدارس بخش خواجه شده است .
براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا جزئیات نحوه فعالیت مدارس استان از ۱۶ بهمن تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ بدین شرح است:
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا جزئیات نحوه فعالیت مدارس استان بدین شرح است:

مدیران و عوامل اجرایی جهت پشتیبانی آموزشها در همه رنگ بندیهای کرونا با رعایت دقیق نکات بهداشتی در مدرسه حضور خواهند داشت.

در وضعیت # قرمز#

فعالیت های آموزشی و پرورشی کلیه مداس، آموزشگاهها و … در مدارس شهری بصورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد و مدارس روستایی طبق دستورالعمل های که پیشتر ابلاغ شده آموزشها را حضوری با رعایت دقیق نکات بهداشتی پیگیری نمایند.

در وضعیت #نارنجی – زرد- آبی #

فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس، استثنائی، پیش دبستانی ، ابتدایی، دوره اول متوسطه در مدارس شهری بصورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد مدارس دوره دوم متوسطه شهری به جهت واکسیناسیون این گروه از دانش آموزان و همچنین کلیه مدارس روستایی طبق دستورالعمل های که پیشتر ابلاغ شده آموزشها را حضوری با رعایت دقیق نکات بهداشتی پیگیری نمایند.

سایر دستورالعملهای ابلاغی به مناطق (مدارس و کلاسهای روستایی با جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز، کلاسهای کارگاهی هنرستانها با حضور سقف حداکثر ۱۰ دانش آموز و …) که قبلا به مناطق و نواحی ابلاغ شده است تا اتخاذ تصمیم مقتضی جدید به قوت خود باقی است.

##همچنین بعلت بارش سنگین برف، کولاک و برودت شدید هوا امروز شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰##

در مناطق سراب# هشترود# چاراویماق# نظرکهریزی# مهربان# کاغذکنان

کلیه مدارس شهری و روستایی در تمامی دوره های تحصیلی شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل خواهد بود.

# هریس#

مدارس استثنائی، پیش دبستانی و ابتدایی روستایی شیفت صبح تعطیل می باشد.

آموزشها تعطیل نبوده و از طریق فضای مجازی پیگیری خواهد شد.