تیم تراکتورسازی تبریز در بازی حساس مقابل نساجی قائم‌شهر با اشتباه داوری 2 امتیاز را از دست داد.

تناردیه‌های فوتبالی علیه تراکتورسازیچه کسی جام من را برداشته است

تیم تراکتورسازی تبریز در بازی حساس مقابل نساجی قائم‌شهر با اشتباه داوری ۲ امتیاز را از دست داد.

چه کسی جام من را برداشته است

به گزارش خبر تبریز، تیم تراکتورسازی تبریز دور برگشت لیگ برتر فوتبال کشور را با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان آغاز کرد تا فاصله خود را با صدر جدول کاهش دهد.

سرخ‌پوشان تبریزی در دومین بازی خود درصدد بودند که به صدر جدول نزدیک‌تر شوند، اما نگرفتن پنالتی مسلم این تیم سبب شد که بازی این تیم برابر نساجی با تساوی یک بر یک خاتمه یافته و تراکتورسازان ۲ امتیاز حساس را در این بازی از دست دادند.

در ویترین افتخارات باشگاه تراکتورسازی جای جام قهرمانی خالی است، این در حالی است که تراکتورسازی ۲ بار تا آستانه قهرمانی لیگ برتر پیش رفت، اما با اشتباهات داوری در نهایت به نایب قهرمانی لیگ رضایت داده و از کسب جام قهرمانی بازماند.

مهمترین اشتباهاتی که علیه تراکتورسازی در لیگ برترو جام حذفی صورت گرفته است، به شرح زیر است:

سال ۱۳۷۳ – بازی تراکتورسازی تبریز با بهمن کرج در فینال جام حذفی کشور

حریف تیم تراکتورسازی در بازی پایانی تیم پرمهره آن روزهای فوتبال ایران بهمن کرج بود، تراکتورسازی در بازی رفت فینال سال ۷۳ در تبریز با شوت راه دور حسین حسن‌دخت تیم بهمن را شکست داد. در بازی برگشت در کرج تیم تراکتورسازی در نیمه نخست با شوتی از راه دور دروازه بهمن را گشود اما کمک داور در تعجب همگان گل تراکتورسازی را آفساید اعلام کرد. در همان ۳۰ دقیقه اول کاظم نورمحمدزاده هافبک تراکتورسازی اخراج شد تا بهمن با زدن دو گل به تراکتور ۱۰ نفره قهرمان شود.

ناداوری علنی علیه تراکتورسازی در این بازی به حدی بود که نشریات ورزشی کشور خواستار بازی مجدد شدند.

فدراسیون فوتبال برای دلجویی از تراکتورسازی این تیم را به جام میلز هندوستان فرستاد که تراکتورسازی در این رقابت‌ها با پیروزی بر تمام تیم‌ها و بدون گل خورده قهرمان شد. مربی تراکتورسازی برابر بهمن ایوان دیمیترو و در جام میلز واسیلی گوجا هر ۲ از رومانی بودند.

بهمن ۱۳۹۰- بازی تراکتورسازی تبریز با استقلال تهران

تراکتورسازی با امیر قلعه‌نویی مدعی قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور بود. در بازی با استقلال تهران و در دقیقه ۴۳ حمله استقلال بر روی دروازه تراکتورسازی ثمری نداشت، اما در نهایت تعجب محسن ترکی داور بازی ضمن اعلام پنالتی برای استقلال تهران، احسان حاج‌صفی را هم از زمین مسابقه اخراج کرد.

تصاویر تلویزیونی نشان می داد که توپ به هیچ وجه به دست حاج‌صفی برخورد نکرده و نه پنالتی گرفته درست بود و نه اخراج مدافع تراکتورسازی.

اشتباهات ترکی در نیمه دوم هم ادامه داشته و وی یک پنالتی مسلم را به سود تراکتورسازی نگرفت تا در نهایت تیم استقلال تهران با اشتباهات تاثیرگذار این داور به پیروزی رسد.

تراکتورسازی در پایان فصل تنها با اختلاف یک امتیاز قهرمانی را به تیم سپاهان اصفهان واگذار کرد.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ – بازی تراکتورسازی با نفت تهران

تراکتورسازی در آستانه قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور قرار داشت. همه چیز برای تیم میزبان به خوبی پیش می‌رفت و سرخپوشان تبریز با نتیجه ۳ بر ۱ از تیم نفت تهران پیش افتاده و تنها ۳۰ دقیقه با نخستین قهرمانی خود فاصله داشتند.

در ادامه بازی اتفاقاتی روی داد که در نهایت یکی از عجیب‌ترین وقایع فوتبالی ایران به ثبت رسید.

در حالی که تراکتورسازی از نفت پیش بود، علیرضا فغانی داور بازی به تصمیم سختگیرانه آندرانیک تیموریان را از تیم تراکتورسازی اخراج کرد.

نفت‌های از این فرصت استفاده کرده و یکی از گل‌ها را پاسخ دادند و نتیجه ۳ بر ۲ شد.

دقایقی بعد تراکتورسازی صاحب یک موقعیت عالی شد، اما مدافع نفت روی بازیکن تیم تراکتورسازی خطای پنالتی مسلم کرد که فغانی دستور به ادامه بازی داد.

نفت تهران در در لحظات پایانی بازی را به تساوی کشاند. اما شایعه اینکه بازی اصفهان هم به تساوی کشیده است و تراکتورسازی با همین مساوی قهرمان می‌شود سبب شد که تراکتورسازی در ۸ دقیقه وقت‌های تلف شده فشار بر روی دروازه حریف نیاورد و در نهایت با سوت پایان بازی به جشن قهرمانی بپردازد.

قهرمانی که سرابی بیش نبود و دقایقی بعد مشخص شد که سپاهان با برتری برابر سایپا به مقام قهرمانی لیگ برتر رسیده است.

آنچه برای تراکتورسازی بعد از این بازی ماند، اندوهی بیش نبود و اتفاقاتی این دیدار مانند شایعه تساوی بازی در اصفهان، قطع تلفن همراه و اینترنت، داوری ضعیف و تاثیرگذار یکی از شب‌های تلخ فوتبال تبریز را رقم زد.

با وجود دستور رئیس جمهوری مبنی بر پیگیری حق از دست رفته تراکتورسازی و برخورد با عوامل این اشتباهات، محرومیت ۳ جلسه‌ای فغانی، برکناری رئیس دپارتمان داوری، تراکتورسازی باز هم دستش از قهرمانی لیگ برتر کوتاه ماند.

۲۱ بهمن ۱۳۹۷- بازی تراکتورسازی تبریز با نساجی

تراکتورسازی در نیمه نخست از نساجی پیش افتاد، اما در نیمه دوم میزبان با حمایت تماشاگرانش بازی را به تساوی کشاند.

تراکتورسازی آنقدر توانایی در این بازی را داشت که بعد از دریافت گل حملات گسترده‌ای روی دروازه میزبانش تدارک دید.

در لحظات پایانی بازی ساسان انصاری مهاجم تیم تراکتورسازی در حالی که قصد دریبل دروازه‌بان نساجی را دارد، توسط وی سرنگون شده و داور دستش را به سوت می‌برد تا اعلام پنالتی کند، اما در نهایت تعجب صدایی از سوت خارج نمی‌شود و بازی ادامه می‌یابد.

عادل فردوسی پور در مورد این صحنه گفت که این پنالتی خیلی پنالتی بود و مسعود مرادی هم به پنالتی از دست رفته تراکتورسازان صحه گذاشت.

حالا تراکتورسازی ۲ امتیاز حساس را در این بازی با اشتباه مسلم داور از دست داد. ۲ امتیازی که شاید تکلیف قهرمان را در پایان فصل تغییر دهد.

فراموش نکنیم تراکتورسازی در هر ۲ باری که قهرمانی لیگ برتر را با اشتباهات داوری از دست داد، اختلاف امتیازش با قهرمان لیگ تنها یک امتیاز بود.

نگارنده: فرهاد فرهادپور