خبرتبریز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان ‌شرقی از اسکان اضطراری ۸۰۰ خانوار زلزله زده شهرستان میانه خبر داد.

۸۰۰ خانوار زلزله زده میانه اسکان اضطراری پیدا کردند

خبرتبریز – مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان ‌شرقی از اسکان اضطراری ۸۰۰ خانوار زلزله زده شهرستان میانه خبر داد.

محمدباقر هنربر، ، با اشاره به اینکه در اثر زلزله بامداد جمعه، هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای میانه بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده است، گفت: تاکنون ۸۰۰ خانوار زلزله زده اسکان اضطراری یافته اند و توزیع چادر برای اسکان موقت ادامه دارد.

وی افزود: ۳۰ واحد مسکونی در روستای ورنکش و ۳۷۰ واحد در دیگر بخش های شهرستان میانه مثل کاغذکنان، مرکزی، ترکمانچای و کندوان ۱۰۰درصد تخریب شده اند که تلفات جانی در آن ها گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ابراز داشت: هزار واحد مسکونی روستایی بخش ترکمانچای بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده و ۶۳۰ واحد بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد در بخش کندوان تخریب شده است، در شهرستان سراب نیز ۶۰۰ واحد مسکونی در ۲۵ روستای این شهرستان آسیب دیده اند.

هنربر گفت: هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در میانه برای اسکان اضطراری پیش بینی شده بود که ۸۰۰ اسکان آماده شده و مابقی در حال نصب چادر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: تمام کارگروه های امدادی عملیاتی، نظامی و انتظامی و خدماتی آّب، برق و گاز در محل مستقر هستند تا اقدامات ایمنی را انجام دهند و بنیاد مسکن تجهیزات ماشین آلات و هلال احمر چادرها را برای استقرار اضطراری مستقر کرده اند.

هنربر در ادامه با اشاره به آمار فوتی ها و مصدومان این حادثه اظهار داشت: این زلزله ۵ نفر فوتی داشته و ۱۵ نفر مصدوم در بیمارستان شهرستان میانه و ۱۵ نفر در شهرستان سراب بستری هستند.

وی  پتو، پوشاک و آب معدنی را از اصلی ترین نیازهای منطقه زلزله زده عنوان کرد و از هموطنان خواست کمک‌های نقدی خود را به شماره ۹۹۹۹۹ هلال احمر نزد تمامی بانک ها واریز کرده و کمک های غیرنقدی را به معاونت داوطلبان هلال احمر تحویل دهند.مهر