نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: سیره سیاسی و مشی سیاسی حضرت زهرا(س) در مقام انسان کامل می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات فعلی جهان اسلام باشد.

آل‌هاشم:سیره سیاسی حضرت زهر(س) الگویی مناسب برای جامعه امروز است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: سیره سیاسی و مشی سیاسی حضرت زهرا(س) در مقام انسان کامل می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات فعلی جهان اسلام باشد.

سیره سیاسی حضرت زهر(س) الگویی مناسب برای جامعه امروز است

به گزارش خبر تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر قرار گرفتیم، مناسب است تا در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، سیره مبارزاتی این بانوی بزرگ عالم در مقابله با جریان نفاق، انحراف بررسی شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) خدمات سیاسی در مقابل نفاق، انحرافات و خدعه داشت، افزود: برای حضرت فاطمه زهرا(س) در مقاطع مختلف زیادی، برخورد سیاسی مطرح شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در یک مقطع از زمان با خطبه‌خوانی خود توانست همه نفاق‌ها و خدعه‌ها را رسوا سازد.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگ در اقدام دیکر خود با حجت قرار دادن منزلت و خانواده خود نزد پیامبر اکرم(ص) و خداوند باری تعالی به حجتی برای قلب‌های خفته انصار و مهاجرین تبدیل شد.

امام جمعه تبریز به دوران خانه‌نشینی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در این دوران ریحانه پیامبر مجبور به سکوت شد و گریه کردن در بیت الحزان را چاره خود دانست ولی با این اوصاف بازهم از پای ننشست و با وصیت خود مبنی بر اینکه شبانه دفن شود و کسی از محل قبر او با خبر نشود، جهانیان را در حیرت گذاشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز این سوال در تاریخ وجود دارد که چرا دردانه پیامبر اکرم(ص) قبر مخفی دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم متذکر شد: با اینکه حضرت زهرا(س) یک زن بود ولی هیچگاه در دفاع از حریم ولایت کوتاهی نکرد.

وی  دیگر اقدامات حضرت زهرا(س) را به نمایش گذاشتن نقش زن اسلامی در مشارکت‌های مختلف نام برد و توضیح داد: ایشان مشی سیاسی اسلام برای حضور و نشارکت زن اسلامی در صحنه خانواده را به نمایش گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه زنان و مردان باید از روش و منش سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) درس بگیرند، تصریح کرد: دین‌مداری از دیگر خصوصیات این بانوی بزرگ بود به طوریکه می‌توان منش ایشان در انتخاب همسر را الگو کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) خواستگاران زیادی داشت و حتی یک خواستگار او به نام عبدالرحمن مهریه سنگینی پیشنهاد کرده بود ولی وقتی امیرالمومنین علی(ع) پیشنهاد خواستگاری خود از بانوی دو عالم را به پیامبر اکرم(ص) داد، ایشان نیز به حضرت زهرا منتقل کردند و تنها سوالی که این بانو کرد این بود که آیا خداوند و شما راضی هستید؟ دیگر از امکانات و مال و اموال علی(ع) سوال نکرد.

امام جمعه تبریز خطاب به جوانان بیان کرد: از نحوه انتخاب همسر  و منش حضرت زهرا(س) درس بگیرید.

وی اضافه کرد: ایشان در جایگاه همسر نیز همواره برای حضرت علی(ع) شریکی وفادار بود و در تربیت و پرورش فرزندان خود اهتمام ویژه ای داشت، فرزندانی که در مکتب تربیتی مادر فرامین اسلام را با تمام وجود آموختند تا بتوانند در آینده پیام آور حق باشند.