خبر تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فعالیت انقلابی فضای مجازی را عاملی با صلابت در برابر هجمه های دشمن عنوان کرد. برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید به گزارش خبر تبریز، آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای “ابوذر” استان آذربایجان شرقی با حضور نماینده […]

خبر تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فعالیت انقلابی فضای مجازی را عاملی با صلابت در برابر هجمه های دشمن عنوان کرد.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش خبر تبریز، آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای “ابوذر” استان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و  فرمانده سپاه عاشورا  و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

“محمدعلی آل هاشم” نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با تاکید بر اینکه رسانه ها نقشی ارزشمند در ایجاد نشاط اجتماعی دارند، افزود: رسانه ها نقشی ارزشمند در ایجاد نشاط اجتماعی دارند و یکی از یکی از ارکان مهم آن فضای مجازی است.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید در این فضا خیلی دقت داشته باشند، چراکه فضای مجازی محیطی است که در آن باید با شبهات فکری مقابله فرهنگی داشته باشند.
آل هاشم در ادامه حضور فرهنگی و انقلابی در فضای مجازی را عاملی با صلابت در برابر هجمه های دشمن و جنگ نرم ایجاد شده توسط متعرضان به نظام اسلامی دانست.

وی با اشاره به اینکه خروج از تلگرام زمینه را برای خالی شدن نیروهای انقلاب ایجاد کرد، افزود: ما از فضای مجازی خارج شدیم اما در این حین ورود دشمن به مراتب بیشتر شد. در این فضا می توانیم شبهاتی که در مورد نظام و انقلاب می شود را پاسخگو باشیم .

آل هاشم با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه که فضای مجازی می تواند در مقابل دشمن نقش مهمی را ایفا کند، ادامه داد: تمامی رسانه های جمعی و اهالی قلم می بایست به جای تخریب با احترام مطالبه گری کرده و امید و امیدواری را در جامعه ایجاد کنند.

آل هاشم در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه والای قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از امروز تا ۲۹ بهمن ۴۰ روز باقی است که مردم تبریز قیام با عظمتی را به پا کردند، بیاییم در رسانه ها طی این روزها دستاوردهای انقلاب را مطرح کنیم ،
بهترین جشن برای دهه ۴۰ تبیین دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف است.

  ” عابدین خرم” فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر در زمان انقلاب خبرنگاران عرصه فکر و اندیشه نبودند، دشمنان نسخه انقلاب را جور دیگری می‌پیچیدند، گفت: امروز  باید توجه داشت که مشغول کردن خود با آنچه که دشمن تبلیغ و ترویج می‌دهد، در زمین دشمن بازی کردن است.
وی افزود: ما باید توانمندی‌هایمان را که دشمن تلاش دارد آن را نادیده بگیرد، منعکس کرده و با خودسانسوری موجب تهییج دشمن نشویم.

خرم با تاکید براینکه رسانه می‌تواند استرس جامعه را کاهش دهد، افزود: امروز جنگ، جنگ اطلاعات، اخبار و رویدادها است و همه قدرت‌های بزرگ این ابزارها را در اختیار دارند، ما هم باید شبکه سازی داشته باشیم و شبکه جهانی امت اسلامی در رسانه‌ها با وجود جوانان اسلامی باید راه بیفتد، برای تنویر افکار عمومی بشریت حرف و پشتوانه داریم و علم، عقل و عمل ما می‌تواند از طریق این شبکه برای دنیا پیام رسانی کند.

خرم با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید شفاف صریح بوده و ایجاد اعتماد کنند، گفت: ارتباطات و رسانه امروزه قدرت آفرین هستند، رسانه‌ها باید در ابتدا شفاف و صریح بوده و ایجاد اعتماد کنند، اعتمادسازی فقط با خبررسانی نیست  بلکه با تحقیق و بررسی باید همراه باشد.

“روح الله دهقان نژاد”، مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی نیز در این  مراسم اظهار کرد: هدف بسیج رسانه، رسیدگی به دغدغه‌های حوزه رسانه و حل مشکلات رسانه‌ها است و سعی کرده‌ایم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول سال برخی مشکلات اهالی رسانه را برطرف کنیم.
دهقان نژاد در ادامه اظهار کرد: ۱۱۷۳ اثر در دومین جشنواره رسانه‌ای بزرگ ابوذر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

گفتنی است در دومین جشنواره رسانه ای “ابوذر” استان آذربایجان شرقی، “نویده رئوف فرد” خبرنگار آژانس خبری، تحلیلی نصر  “مقام دوم”  بخش حقوق شهروندی را کسب کرد.

منبع : نصر