خبرتبریز : استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توهین به مسوولان نظام، نه از روی خیرخواهی بلکه همراهی با دشمنان است.

استاندار آذربایجان شرقی: توهین به مسوولان نظام همراهی با دشمنان است

استاندار آذربایجان شرقی: توهین به مسوولان نظام همراهی با دشمنان است

خبرتبریز : استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توهین به مسوولان نظام، نه از روی خیرخواهی بلکه همراهی با دشمنان است.

محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در مراسم افتتاح مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: باید به کسانی که در این شرایط سخت برای اداره کشور تلاش می‌کنند، کمک کرد.

وی با ابراز خرسندی از وجود همدلی و صمیمیت بین بخش‌های دولتی و خصوصی استان، اظهار داشت: نتیجه این همدلی در عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نمود عینی یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از اهتمام مسوولان برای راه ‌اندازی مرکز فوریت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری، گفت: این اقدام در سالی که به نام جهش تولید مزین شده اقدام بسیار ارزشمندی است.

پورمحمدی، ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی، پیام چنین اقداماتی به جامعه این است که رفع موانع تولید و حل مشکلات اقتصادی در اولویت مسوولان کشور قرار دارد.

وی یادآوری کرد: طبیعی است که جنگ اقتصادی هم مانند جنگ نظامی، تبعاتی داشته باشد و مهم این است که انتظارات و توقعات متناسب با شرایط جنگی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه همه باید باور کنیم که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس همه ملت با تمام وجود به میدان آمدند امروز نیز همه باید در کنار هم باشیم و برای حل مشکلات تلاش کنیم.

پورمحمدی، افزود: همه باید برای تامین امنیت سرمایه‌گذاران تلاش کنند و وظیفه مسوولان نظام و دولت، تسهیل کار صنعتگران و تولیدکنندگان در چارچوب قانون است و باید از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند در این جهت استفاده کنند و اجازه ندهند چرخه اقتصاد کشور کند شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این مراسم هدف از راه‌اندازی مرکز فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری را کاهش بروکراسی اداری، تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی و تسریع در تصمیم‌گیری‌های این بخش عنوان کرد و گفت: در این مرکز، نیازمندی‌ها و مشکلات بخش صنعت و تولید شناسایی شده و به دستگاه‌ها منعکس می‌شود.

حبیب امین‌زاده، افزود: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مستقر در این مرکز از طریق شماره تماس ۳۵۲۱۱۱۱۱ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیام‌های تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران هستند.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار  داشت: تاکنون ۳۰۰ پرونده واحدهای صنعتی و تولیدی در این کارگروه بررسی شده و این کارگروه از نظر انباشت پرونده نیز کمترین پرونده را در سطح کشور دارد.

امین‌زاده، با بیان اینکه نمایشگاه نیازمندی‌های صنایع استان راه اندازی شده است، ادامه داد: در این نمایشگاه، قطعات مورد نیاز تولیدکنندگان و صنعتگران استان به نمایش گذاشته شده و مخترعان و مبتکران می‌توانند برای تولید این قطعات که از خارج تامین می‌شود، با صنعتگران همکاری کنند.

مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری استان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری راه اندازی شده است.

در این مرکز، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقر شده‌اند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت غیرحضوری، مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.