خبرتبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در برهه کنونی، روشنگری و افزایش سواد رسانه‌ای جوانان و نوجوانان را از اولویت‌های مهم حوزه فرهنگ عمومی برشمرد.

استاندار آذربایجان شرقی:
افزایش سواد رسانه‌ای نوجوانان از اولویت‌های حوزه فرهنگ عمومی است

خبرتبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در برهه کنونی، روشنگری و افزایش سواد رسانه‌ای جوانان و نوجوانان را از اولویت‌های مهم حوزه فرهنگ عمومی برشمرد.

به گزارش خبرتبریز، عابدین خرّم در یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه در طی دهه اخیر نوجوانان از ابتدای زندگی با فضای مجازی آشنا شده و در این فضا رشد و نمو یافته‌اند؛ اظهار داشت: تأثیر این قشر از فضای مجازی و همچنین گروه همسالان بسیار بالاست و از این رو رصد فضای مجازی و ایجاد بصیرت و روشنگری در نوجوانان نسبت به آسیب‌ها و کاربردهای این فضا حائز اهمیت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این رابطه تاکید دارند که هویت فرهنگ عمومی به یک نظم و محتوای انقلابی نیاز دارد و از این رو با پیروی از منویات ایشان باید توجه جدی به فضای مجازی داشته باشیم و کارگروه‌هایی برای روشنگری و افزایش سواد رسانه‌ای نوجوانان در مدارس حضور یابند و به صورت جدی این مصوبه مهم شورای فرهنگ عمومی پیگیری شود.

خرّم در ادامه بر لزوم ارائه برنامه‌های هدفمند در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و دینی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای متولی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر گسترش و تحقق عدالت فرهنگی در جامعه، تصریح کرد: باید برنامه‌های انجام یافته و همچنین طرح‌هایی که قرار است در حوزه سبک زندگی، افزایش نشاط اجتماعی و تحقق عدالت فرهنگی اجرا شده و یا خواهد شد احصاء و ارائه شود.

وی همچنین ناامید سازی، سیاه نمایی و بی‌اعتماد سازی را سه حربه دشمن در برهه کنونی عنوان کرد و افزود: این سه عامل به صورت جدی در فضای عمومی جامعه تبلیغ و ترویج می‌شود اما باید کارهای بسیاری که نظام اسلامی انجام داده در مدارس و دانشگاه‌ها از سوی مدرسان و معلمان و اساتید متعهد تبیین شود.

خرم در پایان با گرامیداشت حماسه نهم دی، یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، عزت و اقتدار امروز امت اسلام را مرهون تلاش‌ها و از جان گذشتگی این شهید سرافراز دانست و اظهار امیدواری کرد و افزود: جبهه مقاومت با پویایی و در ادامه راه شهید سلیمانی تداوم می‌یابد.

در این نشست مسئولان کمیته‌های مختلف شورای فرهنگ عمومی استان به ارائه گزارش‌های خود پرداختند و در پایان احکام اعضای حقوقی جدید شورای فرهنگ عمومی استان از سوی نماینده ولی فقیه در استان اعطا شد.