خبرتبریز :شهردار کلان شهر تبریز پس از حدود چهار ماه سکانداری بلدیه ؛ در یک اقدام ضربتی که در نوع خود بی سابقه و‌ جزو تازه ترین اولین های تبریز بود توسط شورا نشینان عمارت نشین برکنار گردید .

انشاالله که دعوا هرگز سر لحاف نیست

✍ پورخردمند
خبرتبریز :شهردار کلان شهر تبریز پس از حدود چهار ماه سکانداری بلدیه ؛ در یک اقدام ضربتی که در نوع خود بی سابقه و‌ جزو تازه ترین اولین های تبریز بود توسط شورا نشینان عمارت نشین برکنار گردید .
▪️اینکه تذکر ؛ سوال و استیضاح جزو اختیارات قانونی شورا می‌باشد شکی نیست اما سوالی که افکار عمومی دنبال میکند اینکه آیا فرایند قانونی آن رعایت گردیده است ؟ کدام ضرورت ایجاب می‌کرد که بدون تشریفات قانونی طراحان استیضاح امر مسلم قانونی را نادیده گرفته و حتی بدون رای گیری از اعضای شورا موضوع در دستور کار قرار گیرد ؟ در این مورد از مقامات ذیصلاح انتظار می‌رود با هدف جلوگیری از شکل گیری بدعت شوم به موضوع ورود کنند البته سوگمندانه باید گفت رایزنی‌های موثری از سوی مدیران عالی استانی در جهت حل موضوع صورت نگرفته است گویا تبریز باید همواره در مه باشد .
▪️کدام مصلحت بالاتر از منافع و خواسته های مردم آنهم در روزهای پایانی سال و کدام اولویت مهمتر از لایحه بودجه شهرداری و کدام خیرخواهی بالاتر از توصیه ریش سفیدان و معتمدان و بعضا مقامات ارشد استان برای گفتگو و حل مسئله غیر از مسیر استیضاح برای موافقان استیضاح بود که با رندی تمام و عدم حضور در جلسه درخواستی امام جمعه تبریز ؛ برخواسته خود مبنی بر برکناری شهردار پافشاری کردند ؟ آیا مردم حق ندارند به استناد شعار شفافیت توسط همین افراد از معادلات پشت پرده آگاهی یابند یا در نظر حضرات ما نامحرم رازیم ؟
▪️ برای سنجش عملکرد مدیر یک کودکستان حداقل شش ماه زمان لازم هست ؛ اگر خود را پاسخگو میدانید کما اینکه انتظار دارید شهردار در مقابل شما پاسخگو باشد آیا برای ارزیابی عملکرد مدیر کلانشهر چهار ماه زمان کافی ست ؟ و در این مدت هم چه حاشیه سازی ها که نکردید از اینکه شهردار سرطانی شده یا آلزایمر گرفته است.
▪️ نکند سبک جدیدی از مدیریت نوین را کشف کرده آید که میتوان ارزیابی دقیقی از عملکرد مدیر در مدت زمان کوتاه و معضلات شهری و چالش‌هایی که شهروندان با آن مواجه بودند انجام داد ؟ یا نکند روزی که مدیریت بلدیه را به رنجبر سپردید عصای موسی بدستش دادید که معجزه کند هر چند قبیله انصاف اذعان دارند که در این مدت کوتاه هم با همه لابیگریهای سوداگرانه برخی از اعضا ؛ اقدامات خوبی هم انجام گرفته است .
▪️شهردار عزل شد نوش جانتان و نگارنده در انتخاب او تبریک نگفت که امروز در برکناری او تسلیت بگوید اما به موکلان خود پاسخ دهید و ما در مقام جهاد تبیین از شما مطالبه می کنیم که چند نفر از اعضا لیست بیست نفره برای پستهای مدیریتی به نزدیکان خود به شهردار فشار می آوردند ؟ کدام عضو شورا بخاطر انتصابهای شهردار او را تهدید میکرد ؟ چه کسی به شهردار گفته بود شما بدون هزینه شهردار شدید اما ما پول خرج کردیم و رای آوردیم ؟
کدام عضو با سابقه شورا گفته بود اگر رنجبر شهردار شود برنامه های ما بهم میریزد ؟ چه کسانی بر خلاف نظر رهبری که نمایندگان در انتصاب‌ها دخالت نکنند بدنبال تحمیل افراد خود برای تصدی مسئولیت در جاهایی که حتی یک روز هم سابقه مدیریتی نداشتند بودند ؟ کدام دلال فاسد حلقه نبض شورا تهدید کرده بود همان سیلی که به استاندار زدیم به شهردار هم می زنیم ؟
باید بگویید سهم خواهی و زیاده خواهی چقدر در استیضاح رنجبر نقش داشته است ؟

▪️پاسخ دهید آیا او از ابتدا مدیر ضعیفی بود یا در این چهار ماه کشف کردید که لایق شهروندان تبریزی نیست ؟
پاسخ هر چه باشد در هر دو حال شما مقصر هستید که مدیر ضعیفی را انتخاب کردید و باید بخاطر هزینه ای که بابت انتخاب نابخردانه به شهروندان تحمیل کردید عذر تقصیر بجای اورید.
باید بگویید در این مدت کوتاه بر اساس کدام اسلوب علمی و دانش مدیریتی به این نتیجه رسیدید که او توان عملکردی مناسبی ندارد ؟
▪️حقیر یک روز قبل از جلسه استیضاح در محفل دوستانه گفته بودم که دفاعیات شهردار در جلسه مطلقا تاثیری در موافقان استیضاح نخواهد داشت چرا که خواسته و اراده آنها چیزی جز رفتن او نیست و چنین نیز شد اینکه چقدر در این تصمیم به « حب فی الله و بغض فی الله » عمل شد فقط خدا میداند .
▪️حضرات ! این برخورد عجولانه شما باعث شد طیف کثیری از دلسوزان انقلاب سرخورده شده و یقین بدانید با این عمل خود بجای اینکه مشارکت اندک مردم در انتخابات را با عملکرد مثبت خود ضربدر دو کنید با کمال تاسف تقسیم بر دو کردید و این به ضرر مردم و نظام می‌باشد .
▪️نکته آخر اینکه اگر شهردار در مقابل اقدامات غیر قانونی بعضی اعضای شورا و کسانیکه در محفلی تحت عنوان « نبض شورا » فتنه …