خبر تبریز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اهدای کتاب به ارزش یازده میلیارد و 628میلیون و 877 هزار ریال در طول سال 1401 به نهادهای مختلف استان خبر داد.

توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی انجام شد؛
اهدای کتاب به ارزش بیش از یازده میلیارد ریال در طول سال ۱۴۰۱

اهدای کتاب به ارزش بیش از یازده میلیارد ریال در طول سال ۱۴۰۱
خبر تبریز :مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اهدای کتاب به ارزش یازده میلیارد و ۶۲۸میلیون و ۸۷۷ هزار ریال در طول سال ۱۴۰۱ به نهادهای مختلف استان خبر داد.
“سیدمحمدحسین بلاغی” گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه در طول سال گذشته صدها عنوان کتاب را به نهادهای مختلف اهداء کرد.

وی افزود: این کتابها در طول سال ۱۴۰۱ به کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی و هنری، مساجد و اماکن مذهبی، ادارات، نهادها و موسسات، مراکز آموزشی و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه‌ها در سطح تبریز و شهرستانهای استان اهداء ‌شده است.

بلاغی با اشاره به موضوعات کتاب‌ها ،اظهار داشت: کتاب های اهدایی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی ، علمی، دینی و… است که به فراخور درخواست، توسط این اداره کل در اختیار نهادهای یاد شده قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی،‌اظهار داشت: تقویت فرهنگ مطالعه در سنین کودکی و نوجوانی باعث می‌شود تا مطالعه به یک رفتار در فرد تبدیل شود و از این رو برای فرهنگسازی در این راستا تمهیداتی از سوی اداره کل اندیشیده شده و در طول سال اجرا خواهد شد.

وی، جریان‌سازی در حوزه کتاب و مطالعه را مستلزم عزم عمومی و همراهی تمام نهادهای متولی و اصحاب فرهنگ عنوان کرد.