خبر تبریز: شهردار تبریز گفت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرداری به آخرین دستاوردهای استاندارد در حوزه ایمنی مجهز می‌شوند.

شهردار تبریز:
ایستگاه‌ های آتش‌نشانی تبریز به آخرین دستاوردهای استاندارد مجهز می‌شوند

خبر تبریز: شهردار تبریز گفت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرداری به آخرین دستاوردهای استاندارد در حوزه ایمنی مجهز می‌شوند.
به گزارش خبرتبریز، یعقوب هوشیار، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایمنی شهر و شهروندان در گرو تامین تجهیزات استاندارد برای آتش‌نشانان است و تلاش می شود در بودجه سال آینده ردیف ویژه‌ای برای این موضوع پیش‌بینی شود.
وی اظهار داشت: افزایش پراکندگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر از برنامه های مدیریت شهری در سال‌های آینده بوده و در این راستا تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر افزایش خواهد یافت.
شهردار تبریز گفت: در زمان کنونی مدیریت بحران نقش بسزایی در مدیریت شهری ایفا می کند و از این رو برنامه شهرداری تبریز، افزایش مراکز و پایگاه‌های مدیریت بحران شهرداری، آتش‌نشانی و بهره‌مندی از نیروهای متخصص در این مراکز است.
هوشیار، با اشاره به برگزاری سیزدهمین المپیاد ملی عملیاتی و ورزشی آتش‌نشانان کشور در تبریز ادامه داد: این المپیاد از ۱۶ تا ۱۹ مهر در راستای ارتقای سطح آمادگی آتش‌نشانان، بروزرسانی دانش مدیریت بحران نزد این افراد، ایجاد زمینه رقابتی برای آتش‌نشانان کشور و افزایش انگیزه آنها به میزبانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.
وی یادآوری کرد: انتظار می رود اجرای چنین برنامه‌هایی توان عملیاتی آتش‌نشانان کشور به خصوص آتش نشانان تبریزی را افزایش دهد و آماده رویارویی با بحران‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه باشند.
به گزارش ایرنا، سازمان آتش‌نشانی تبریز دارای ۲۳ ایستگاه عملیاتی و سه پست عملیاتی بوده و در این ایستگاه‌ها ۵۷۴ نفر نیرو فعالیت می‌کنند در حالی که برابر استانداردها در شهری با جمعیت تبریز باید ۳۷ تا ۴۰ ایستگاه عملیاتی با ۹۷۰ نفر نیروی انسانی فعال باشد.