خبرتبریز:هوای تبریز امروز ابری همراه با نم نم باران است اما صفای روزهای بهاری را ندارد، گویی قطره های باران نه از آسمان ها که از چشمان این مردم قدرشناس روی زمین می بارد؛ تبریز بدون سید مردمی و شریف خود نه رنگ خوش اردیبهشت که رنگ عزا و ماتم گرفته است.

تبریز بدون سید شریف صفایی ندارد …

خبرتبریز:هوای تبریز امروز ابری همراه با نم نم باران است اما صفای روزهای بهاری را ندارد، گویی قطره های باران نه از آسمان ها که از چشمان این مردم قدرشناس روی زمین می بارد؛ تبریز بدون سید مردمی و شریف خود نه رنگ خوش اردیبهشت که رنگ عزا و ماتم گرفته است.

به گزارش خبرتبریز به نقل از ایرنا، تا دیروز یک تبریز بود و یک حاج آقا آل هاشم که از بطن مردم بود و همراه آنها؛ او در شادی های مردم این دیار خوشحال بود و با غم هایش غمگین و چه شوربخت مردمی که چنین مرواریدی را از دست داد که شاید سال ها زمان نیاز باشد تا کسی چون او برای آذربایجان متولد شود.

آل هاشم نه امام جمعه تبریز که غمخوار مردم بود و هر آنچه از زبانش جاری می شد حرف و درددل مردمانش بود، او دغدغه مردم داشت و از هیچ تلاشی برای در خدمت بودن برای آحاد مردم فروگذاری نکرد.

آری امروز تبریز و آذربایجان سوگوار کسی است که هفت سال امامت جمعه آنها را بر عهده داشت و در این سال های کوتاه مردم و زن، کوچک و بزرگ از اقشار و طبقات مختلف جز نیکی از او ندیدند و چه سخت است این فراق تا قیامت …

سید شریف تبریز بسیاری از سنت های نادرست گذشته را شکست و در اولین روزهای امامت جمعه نرده های آهنی را از مصلای امام خمینی برداشت تا نشان دهد که برای مردم و با مردم بودن پس از سال ها به دیارش بازگشته است.

او به جوانان و نوجوانان نزدیک و همراه شد، با هواداران دو آتشه تراکتور نشست و برخاست داشت، درد دل آنها را می شنید و آنها را راهنمایی می کرد و تنها امام جمعه ای در ایران بود که در ورزشگاه یادگار امام به تماشای مسابقات می رفت.

آل هاشم با مردم و برای مردم زندگی کرد، در خیابان ها و معابر تبریز قدم می زد، سوار اتوبوس و تاکسی می شد، باکی از آن نداشت که صاحب منصب است تا مثل عده ای دیگر خود را جدا از مردم کند؛ سید تبریز به معنی واقعی کلمه محبوب و محجوب بود.

خاندان آل هاشم محبوب مردم تبریز بوده و هستند، چون صفا و صمیمیت آنها با مردم نه به دلیل مقامات دنیوی که به واسطه اخلاق، رفتار و صداقت و صفای دل ایجاد شده است و پیوند بین آذربایجان و تبریز با شهید مظلوم و محبوب خدمت تا قیامت ناگسستنی است.

شهید شریف تبریز نه محبوب طبقه ای خاص که برای همه مردم از طیف ها و سلایق مختلف شریف و عزیز بود؛ او موانع بزرگ تفاوت ها را که سال ها در تبریز ترسیم شده بود، شکست و خطی کشی های غلط را از میان برداشت، آل هاشم کسی بود که در تمام هیات های حسینی بدون توجه به گرایش آنها حاضر می شد تا نشان دهد همه ملت امام حسینی اند و فرهنگ عاشورایی مرز و حدی ندارد.

هوای امروز تبریز بارانی است و شاید آسمان این شهر هم برای سید ما می گرید، چون دیگر صحن نماز جمعه تبریز صدایی از سید ما نخواهد شنید…

تبریز بدون سید شریف صفایی ندارد …

به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی آل‌هاشم فرزند ارشد آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم از روحانیان بنام تبریزی به سال ۱۳۴۱ در محله سرخاب تبریز چشم به جهان گشود و در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سانحه هوایی به همراه رئیس جمهور و سایر همراهان وی به شهادت رسید.

وی به عنوان ششمین نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به تاریخ ۱۰ خرداد سال ۱۳۹۶ به این سمت منصوب شد.

آل هاشم تحصیلات مقدماتی را تا دبیرستان در تبریز گذراند، سپس برای تحصیل علوم دینی در حوزه‌ علمیه این شهر مشغول و سپس به حوزه‌ علمیه قم عزیمت کرد و تحصیلات حوزوی را تا مقطع سطح چهار حوزوی (دکتری) گذراند و به مدت ۱۴ سال در درس خارج رهبر انقلاب حضور فعال داشت.

وی دارای تالیفات تخصصی برای نیروهای مسلح، طلاب، روحانیون و تالیفات عمومی است.

امام جمعه شهید تبریز سال ها در مناطق عملیاتی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور و از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ مسوولیت نمایندگی ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت.

آل هاشم در ششمین دوره‌ مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده‌ مردم آذربایجان شرقی در این مجلس با کسب بیشترین رای انتخاب شد.