خبرتبریز:کوهنورد ۴۵ ساله تبریزی که قصد صعود به ارتفاعات بزقوش را داشت در نزدیکی پناهگاه این قله دچار سانحه شد و پس از سقوط از ارتفاع جان خود را ازدست داد.

جان باختن کوهنورد تبریزی در ارتفاعات بزقوش

کوهنورد ۴۵ ساله تبریزی که قصد صعود به ارتفاعات بزقوش را داشت در نزدیکی پناهگاه این قله دچار سانحه شد و پس از سقوط از ارتفاع جان خود را ازدست داد.
به گزارش پایگاه خبری خبرتبریز: با تلاش ۹ ساعته نیرو‌های جمعیت هلال احمر و کوهنوردان هیئت کوهنوردی سراب و فوریت‌های پزشکی و جمعی از مسافران حاضر در این منطقه گردشگری جسد کوهنورد حادثه دیده از دامنه ارتفاعات بزقوش به پایین منتقل شد.
یکی از همنوردان این کوهنورد گفت: صعود به ارتفاعات ۳۳۰۳ متری بزقوش ساعت ۷ صبح روز جمعه ۱۱ خردادماه با حضور حدود ۳۰ نفر از کوهنوردان استان آغاز شد و ساعت ۱۲:۳۰ ظهر به نزدیکی پناهگاه رسیدیم.

وی ادامه داد: بیشتر کوهنوردان به قله رسیده بودند و ما نیز بعد از کمی استراحت قصد طی ادامه مسیر را داشتیم و من جلوتر در حرکت بودم که متوجه شدم کوهنورد تبریزی در حال لیز خوردن به پایین است و داد زدم که به کمک عصای کوهنوردی خود مانع از سقوط شود که متاسفانه نتوانست این کار را انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر سراب نیز گفت: ساعت ۱۲:۴۵ ظهر با اعلام اپراتور جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به پایگاه امداد ونجات روستای بهرمان مبنی بر سقوط یک کوهنورد از ارتفاعات بزقوش ۲ تیم امدادی عازم منطقه شدند و عملیات راس ساعت ۱۳ آغاز شد.

پهلوانی با بیان اینکه نجاتگران جمعیت هلال احمر سراب ساعت ۱۶ به محل حادثه رسیدند افزود: با بررسی‌های انجام شده مصدوم بر اثر سقوط و برخورد با تخته سنگ در دم جان خود را از دست داده و فاقد علائم حیاتی بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما