به گزارش خبر تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش بزرگداشت نهم دی ماه در جمع طلاب، روحانیون و اساتید حوزه های علمیه در حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه خطه آذربایجان جلودار و پیشگام حرکت های با بصیرت مردمی ایران اسلامی است، اظهار داشت: انسان‌های با بصیرت، هر فکر، اندیشه و عملی را با دلیل و هوشیاری انتخاب می‌کنند.

حرکت ۸ دی مردم تبریز مقدمه حماسه ۹ دی ایران/ فتنه ۸۸ کودتای از پیش طراحی شده بود

امام جمعه تبریز گفت: حرکت با بصیرت مردم تبریز مقدمه قیام مردم قهرمان ایران در نهم دی ماه بود.

حرکت 8 دی مردم تبریز مقدمه حماسه 9 دی ایران/ فتنه 88 کودتای  از پیش طراحی شده بود

به گزارش خبر تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش بزرگداشت نهم دی ماه در جمع طلاب، روحانیون و اساتید حوزه های علمیه در حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه خطه آذربایجان جلودار و پیشگام حرکت های با بصیرت مردمی ایران اسلامی است، اظهار داشت: انسان‌های با بصیرت، هر فکر، اندیشه و عملی را با دلیل و هوشیاری انتخاب می‌کنند.

امام جمعه تبریز باز شناخت خطا از صواب و راه از بیراهه را پیامد عملی بصیرت دانست و ادامه داد: بصیرت ویژگی فضیلتی است که ماحصل فضائل و معنویات دیگر است و شخص با فضیلت دارای قدرت تشخیص و تجربه می باشد و توانایی داوری و ارزیابی نظری و علمی از موضوع را دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی داشتن بصیرت و آگاهی در زندگی و امور فردی و اجتماعی را بسیار مهم و سرنوشت ساز عنوان کرد و گفت: نبود بصیرت خصوصاً در برهه های حساس زندگی انسان را از راه راست خارج می‌کند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: انسان بصیر قبل از هر قضاوت و تصمیمی تأمل می‌کند و از گذشته درس عبرت می‌گیرد و از اطلاعات و منابع موثق کمک می‌گیرد و بعد اقدام می‌کند.

آل هاشم؛ جهالت، نادانی، ناآگاهی، غفلت، نداشتن منبع اطلاعاتی صادق، توطئه فتنه‌گری دشمنان، نبود راهنما و هدایت‌گر را عامل اصلی شک و تردید در انسان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تأمل بر اطلاعات و ارزش‌ها؛ انسان را به باور می‌رساند و با بصیرت نسبت به امور، آگاهی و شناخت خود را ارتقاء می‌دهد.

وی بصیرت افزایی را یک جریان دو سویه دانست و گفت: بصیرت هم بعد درونی دارد و هم بیرونی که بُعد درونی آن به عهده خود شخص و بُعد بیرونی آن بر عهده رهبر، امام و پیشوای جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با یادآوری اهداف سردمداران فتنه، مشروعیت زدایی از نظام اسلامی از طریق حمله به باورها و اعتقادات مردم، اعتبار زدایی از نظام اسلامی با ناکارآمد نشان دادن مسئولان و اعتماد زدایی مردم از مسئولان با دروغگو خواندن آنها از جمله اهداف عوامل فتنه ۸۸ در خارج و داخل کشور عنوان کرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر نقش برجسته علما و روحانیون در روشنگری مردم گفت: ائمه جمعه و جماعات نقشی فراتر از انجام فرایض دینی دارند و باید با شناخت از گرایش های مختلف سیاسی جامعه با اهل مسجد ارتباط صمیمی داشته باشند تا با تقویت حضور افراد در نمازهای جماعت آنها را از نظر اعتقادی و شرعی ارتقاء دهند.

 آل هاشم با تاکید بر اینکه مسجد مرکزی برای تعلیم تربیت و محلی برای حرکت‌های آگاهی بخش است، گفت: برای آگاهی دهی از لایه های پنهان فتنه ها، باید به استناد آیات قرآن و روایات و تاریخ اسلام و نشان دادن ریشه های معرفتی، فکری و سیاسی و فرهنگی مساجد و ائمه جماعت نقش ممتازی می‌توانند، ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک اعتراض انتخاباتی ساده نبود، گفت: این فتنه کودتای از پیش طراحی شده از اتاق فکر غرب و همراهی امپراطوری رسانه ای غرب بود که باید با تحلیل عمیق، نسل جدید و آینده را با لایه های پنهان آن آشنا سازیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر استفاده از ظرفیت زبان هنر و هنرمندان در انتقال آموزه های این جریان گفت: باید نسل جدید بداند که حضور ۴۰ میلیونی مردم پای صندوق‌های رای و مشارکت بالای آنها میتوانست دامنه نفوذ ایران را در دنیا گسترش دهد و الگوی مردم سالاری برای جهان باشد.

وی طراحان این فتنه را عوامل خارجی خواند و اظهار داشت: عوامل خارجی با بهره گیری از برخی عوامل بی بصیرت داخلی سعی در براندازی نظام داشتند اما حماسه ۹ دی این نقشه ها و توطئه ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: در اثر بی بصیرتی فتنه شکل میگیرد و فتنه در هر لباس و مقامی بروز و ظهور پیدا می‌کند.