به گزارش خبر تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت یاد هنرمند عزیز آقای دلدوزی، اظهار داشت: او یک هنرمند توانمندی بود که در حوزه هنر و گرافیک ید طولانی داشت. 

رسانه‌ها برای مردم امید آفرینی کنند/ دعوت خبرنگاران به ساده نوشتن و پرهیز از بازی با کلمات

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: قطعا باید اهالی رسانه باید تلاش خود را انجام دهند تا امیدآفرینی در جامعه روز به روز بیشتر باشد.

رسانه‌ها برای مردم امید آفرینی کنند/ دعوت خبرنگاران به ساده نوشتن و پرهیز از بازی با کلمات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت یاد هنرمند عزیز آقای دلدوزی، اظهار داشت: او یک هنرمند توانمندی بود که در حوزه هنر و گرافیک ید طولانی داشت.

وی با بیان اینکه اعتبار و اهمیت برگزاری هر رویداد فرهنگی و رسانه‌ای به استقبال اهل فن و کارکرد آن  بستگی دارد، گفت: در ابوذر علاوه بر استقبال اهالی با موضوع نمایش توانمندی خبرنگاران و عکاسان و سایر فعالان حوزه رسانه روبه‌رو هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: تعیین معیار و تراز مناسب و دقت داوران در سنجش آثار و مقایسه آنها با یکدیگر سبب می‌شود رسانه‌ها سطح خود در بهترین جشنواره برسانند.

وی با اشاره بر کارکرد دیگر جشنواره اعم از نمایش توانمندی اصحاب رسانه، گفت: همین که جشنواره به آوردگاه بزرگ برای نشان دادن استعدادها، خلاقیت‌ها و توان علمی و فنی اهالی تبدیل شده و منجر به ارتقای کیفی و باورمندی و دیده شدن می‌شود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: خروجی برگزاری این جشنواره باعث امیدآفرینی جامعه می‌شود زیرا مهم‌ترین قشر امیدآفرین اصحاب رسانه هستند.

وی ابراز داشت:  توسعه کیفی و کشف و ارتقای توانمندی و توسعه و ترویج انقلاب اسلامی و دستیابی به رسانه مطلوب و ایجاد روحیه تعامل بین رسانه‌ها از دستاوردهای یک جشنواره فرهنگی است.

آل‌هاشم با قدردانی از مسوول بسیج رسانه استان گفت: من این موفقیت را برای شما و همکارانتان تبریک می‌گویم.

وی متذکر شد: قطعا باید اهالی رسانه باید تلاش خود را انجام دهند تا امیدآفرینی در جامعه روز به روز بیشتر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: در حوزه سیمای جمهوری اسلامی ایران دو سریال (جلال ۲ و روزهای بی‌قراری) توسط هنرمندان بومی استان کار شده است که در سطح ملی مورد توجه قرار گرفته است و این نشانگر این است که پس می‌شود کار کرد.

وی ادامه داد: در این میان باید همیشه با افزایش انگیزه و خلاقیت در میان اصحاب خبر پیش رفت زیرا توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌های استان و اشنایی با قابلیت‌های رسانه‌های دیجیتال و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها از فواید برگزاری این جشنواره‌هاست.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: جشنواره ابوذر می‌تواند در اعتلای محتوایی رسانه‌های محلی و خبرگزاری‌ها موثر باشد و اجماع رسانه استان می‌تواند نقش را در پیشرفت نشان دهد.

وی اذعان داشت: این جشنواره اهالی رسانه را از یکنواختی دور می‌کند و باعث می‌شود تا آثار خبرنگاران و عکاسان و هنرمندان جوان نشان داده شود.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه باید عکاسان و خبرنگاران به تکاپو بیافتند و جشنواره ابوذر را فرصت بروز و ظهور خود بدانند، گفت: اصحاب رسانه باید با تمام وجود آثار ارسالی به جشنواره را کار کنند و داوران شما هم می‌توانید در تشویق این هنرمندان اثرگذار باشید.

وی در پایان از خبرنگاران درخواست کرد: خبرنگاران را به سلیس‌نویسی و ساده نوشتن دعوت می‌کنم زیرا بازی با کلمات نتیجه خوبی در ذهن مخاطب نخواهد داشت از این‌رو از کلیه اهالی رسانه و مطبوعات و خبرنگاران و عکاسان و اهالی رسانه تشکر و قدردانی می‌کنم.