خبر تبریز :کتاب «زنانی که زنده اند» جدیدترین اثر بانوی داستان نویس تبریزی است که در سال ۹۸ منتشر شده است. این کتاب شامل داستان هایی در مورد زنان با فضای مدرن و امروزی است. زنانی که زنده اند در ۱۰۰ صفحه با قیمت ۲۰ هزار تومان به همت انتشارات حکمت کلمه منتشر شده است.

رونمایی از کتاب «زنانی که زنده اند»

خبر تبریز به نقل از مهدنیوز – سرویس فرهنگ و هنر: مجموعه فرهنگی برصفحه در مکان جدید و متفاوت خود، میزبان یک رویداد داستانی و رونمایی از مجموعه داستان «زنانی که زنده اند» به قلم فریبا چلبی‌یانی بود.

خبر تبریز :کتاب «زنانی که زنده اند» جدیدترین اثر بانوی داستان نویس تبریزی است که در سال ۹۸ منتشر شده است. این کتاب شامل داستان هایی در مورد زنان با فضای مدرن و امروزی است. زنانی که زنده اند در ۱۰۰ صفحه با قیمت ۲۰ هزار تومان به همت انتشارات حکمت کلمه منتشر شده است.

در این مراسم بخش هایی از کتاب «زنانی که زنده اند» خوانده شده و امضای کتاب توسط نویسنده نیز از دیگر بخش های مراسم بود.

 

داستان هایی درباره جغرافیای فرهنگی امروز ما

ناصر مطلب زاده، استاد ادبیات و زبان انگلیسی در مراسم رونمایی از مجموعه داستان «زنانی که زنده اند» گفت: داستان های این مجموعه دقیقا به جغرافیای فرهنگی امروز ما و مناسبات امروزی فرهنگی در کشور می پردازد.

وی افزود: موضوع داستان ها در مورد زنان است و انتظاری که از خانم چلبی‌یانی نیز داریم، همین است.

مطلب زاده تاکید کرد: در این داستان ها شاهد حضور زنانی هستیم که در یک جامعه در حال گذار زندگی می کنند. این زنان انواع و اقسام مشکلاتی را دارند که شاید مهم ترین آن عدم تناسب جایگاهشان در جامعه باشد.

وی با اشاره به فضای مدرن داستان های این کتاب، عنوان کرد: روابط مدرن و امروزی در تمام داستان های کتاب زنانی که زنده اند، جاریست.

 

یک دستی در فضاسازی و پرداخت شخصیت ها

لیلا صبوری، نویسنده کتاب «سیاوش اسم بهتری بود» نیز در این رونمایی گفت: فریبا چلبی‌یانی حدود ۱۴ سال را در یک کتاب ۱۰۰ صفحه ای جای داده است، بدون اینکه مشکلی از بابت یک دستی فضاسازی و شخصیت ها داشته باشد.

وی به روز بودن فضاهای داستانی کتاب را مهم دانست و گفت: در این کتاب از رابطه های سیاسی که امروزه خبرهایی از این موضوعات را می خوانیم و رابطه های موازی و مثلثی سخن به میان آمده است.

صبوری تصریح کرد: جای خالی تبریز در این کتاب خالی است و نویسنده تجربه زیستی خود را در این داستان ها نیاورده است.