خبرتبریز:سهم آذربایجانشرقی ازساخت چهار میلیون مسکن ۲۰۸ هزار واحد بودمهرتبریز-عملکرد سه ساله اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدم با حضور شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی و رسانه های جمعی تشریح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:
سهم آذربایجانشرقی ازساخت چهار میلیون مسکن ۲۰۸ هزار واحد بود
خبرتبریز:سهم آذربایجانشرقی ازساخت چهار میلیون مسکن ۲۰۸ هزار واحد بودمهرتبریز-عملکرد سه ساله اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدم با حضور شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی و رسانه های جمعی تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ما :،مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی طی سخنانی گفت: در تاکنون در دولت سیزدهم ۲۷ هزار واحد مسکن در این استان در قالب های مختلف احداث و پس از تکمیل تحویل متقاضایان حایز شرایط گردیده است.

«سیداحمد موسوی» در این نشست در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری آریا اظهار داشت؛ سهم آذربایجانشرقی از ساخت چهار میلیون واحد مسکن در کشور در دولت سیزدهم ۲۰۸ هزار بود که ساخت این واحدها در قالب های مختلف شامل نهضت ملی مسکن و پروژه های ۹۹ ساله حمایتی، احداث می شود.

وی تاکید کرد: برای اجرای ۷۴ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی ۱۲۵ همت هزینه می شود، و حدود ۳۰۰ هزار نفر در سطح استان برخوردار از اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: از مجموع این تعداد واحد مورد اشاره، قرارداد اجرای ۴۶ هزار و ۲۴۵ واحد با بانک ها منعقد شده و قرارداد سایر واحدها نیز در مراحل عقد قرار دارد.

موسوی، افزود: در اجرای این طرح بانک مسکن با عقدقرارداد ۱۱ هزار و ۹۷۰ فقره، بانک ملی با عقد قرارداد پنج هزار و ۷۹۳ واحد و بانک ملت با عقد قرارداد ۹۲۶ واحد به ترتیب در رتبه های اول تا سوم اعطای تسهیلات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: درکل بالغ بر ۹۰ هزار واحد در قالب پروژه های ۹۹ ساله حمایتی، ۴۰ هزار واحد در قالب پروژه های خودمالکی، ۳۰ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۴۸ هزار واحد مسکن روستایی در برنامه های احداث قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی افزود:: هم اکنون ساخت بیش از ۷۴ هزار واحد مسکن نیز در این استان آغاز شده و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

موسوی،اظهار کرد: برای سایر پروژه های باقی مانده نیز زمین تخصیص یافته و با تامین اعتبار و واریز آورده شخصی از سوی متقاضیان، عملیات ساخت آن ها آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت:: یک هزار و ۱۶۷ واحد از مساکن مهر باقی مانده از دولت گذشته در آذربایجان شرقی، در دولت سیزدهم تکمیل و به متقاضیان این طرح واگذار شد.

موسوی، با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۷۳۲ واحد مسکن مهر نیز در استان در مراحل تکمیل است، افزود: نواقص پروژه های مسکن مهر استان در سه قالب است که شامل نواقص در محوطه، مساکن مهر با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و مساکن مهر بهره برداری شده بدون پایان کار به علت نداشتن آسانسور و تجهیزات است.

وی اظهار کرد: برای تکمیل نواقص این پروژه ها یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برای خرید و نصب آسانسور و تامین رفاه ساکنان این واحدها از سوی دولت هزینه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: برای تکمیل پروژه های دارای پیشرفت بالای ۷۵ درصد نیز سه هزار میلیارد ریال اختصاص یافته و مساکن مهر رها شده در مراحل ساخت را نیز دولت خریداری و تعیین تکلیف کرده و در قالب نهضت ملی مسکن اجرا می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت:از۲۸۰ کیلومتر آزادراه پیامبر اعظم تبریز – زنجان حدود ۲۰۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی آذربایجانشرقی قرار دارد که ۵۳ کیلومتر آن مستلزم بهسازی است.

«اورجعلی علیزاده»،ادامه داد: در حال حاضر چهار پیمانکار در حال آسفالت و بهسازی این آزادراه هستند و تاکنون ۲۳ کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است.

وی عنوان کرد:در سال جاری برای اجرای روکش آسفالت این آزادراه ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده که با تامین آن بخش زیادی از طول این آزادراه تا پایان سال آسفالت می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از محل اعتبارات ملی نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و از اعتبارات استانی هشت هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

علیزاده، ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۵ گروه در استان در حال آسفالت ریزی در جاده های استان هستند و پروژه های راهداری و نگهداری راه های اصلی و روستایی استان در حال اجراست.

معاون بهره برداری و ناوگان مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه خط آهن میانه – بستان آباد – تبریز ابر پروژه راه آهن در این منطقه است، اضافه کر:با پیگیری های لازم این پروژه تا ایستگاه خاوران تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

«علی وطن خواه»، افزود: در شرایط فعلی به خاطر وجود مشکل سوخت در این ایستگاه، قطارهای این مسیر به صورت یک روز در میان حرکت می کند و سرعت حرکت قطارها در این مسیر حدود ۲.۵ تا سه ساعت کاسته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در ادامه این نشت گفت: ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این شهر در حال اجرا است که با قراردادهای اخیر به ۲۵ هزار واحد رسیده است.

فرهاد سعیدی با بیان اینکه بین ۱۷۳ هزار نفر ثبت نام کننده ۲۷‌هزار نفر واجد شرایط است،تصریح کرد: پروژه نیلوفر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد که اذعان آنها این بود که این پروژه لوکس‌ترین و با کیفیت‌ترین پروژه طرح نهضت ملی مسکن است.

وی خاطر نشان شد: کتابخانه شهر جدید سهند که بزرگترین کتابخانه استان به شمار می‌رود که در دولت سیزدهم افتتاح شد، و پنج هزار واحد پروژه با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این شهر وجود دارد که تضمین آنها آورده‌ی مردم و تسهیلات بانکی می باشد.

وی در پایان خاطرن نشان شد:در این ایستگاه سه مخزن ۶ هزار لیتری برای تامین سوخت قطارهای این مسیر تعبیه شده است که برای مورد بهره بردار می باشد.