خبرتبریز:مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: شبکه های مردمی و تشکل های مردم نهاد نقش محوری و مهم در تامین سلامت اجتماعی دارند.

شبکه‌های مردمی نقش محوری در تامین سلامت اجتماعی دارند

خبرتبریز:مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: شبکه های مردمی و تشکل های مردم نهاد نقش محوری و مهم در تامین سلامت اجتماعی دارند.

به گزارش خبرتبریز، فرگل صحاف روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی احساس مثبت زندگی، افزود: برگزاری این نوع کارگاه های آموزشی علاوه بر تاثیرگذاری برای فعالان این حوزه، نقش غیر قابل انکار در توسعه فرهنگی داشته و موجب افزایش روز افزون سلامت اجتماعی می شود.

وی فعالیت های ثمربخش تشکل های مردمی را با هم افزایی ادارات را بسیار مفید دانست و با تاکید بر اینکه تعامل بین بخشی باید در این زمینه روز به روز گسترش یابد، اظهار کرد: بر اساس قانون، سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و در این زمینه ماموریت ذاتی و قانونی خود در گستره بزرگی از فعالیت هایش اعم از خدمات روانشناختی و اجتماعی با رویکردهای پیشگیرانه، توانمند سازانه و شناخت عوامل خطر و محافظ سلامت اجتماعی را به انجام می رساند.

صحاف ادامه داد: در بین افراد جامعه به ویژه گروه هدف بهزیستی خدمات مشاوره و مددکاری، خدمات بهداشتی و سلامت، آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی، خدمات حمایتی و مالی و خدمات نگهداری به کلیه معلولان، مددجویان و گروه های آسیب‌ پذیر از قبیل زنان، کودکان، سالمندان به طور مستمر صورت می گیرد.

وی با بیان جایگاه خانواده در شکل گیری جامعه سالم تعیین کننده است، گفت: بهزیستی با هدف شکل گیری خانواده سالم و به تبع آن جامعه سالم آموزش های مرتبط با تقویت و تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و تربیت فرزند، آموزش مهارت های زندگی، شناسایی آسیب های اجتماعی مرتبط و پیشگیری و مداخلات را انجام می دهد.

صحاف اضافه کرد: هر فعالیتی که به نوعی سلامت روانی اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، متکی به فعالیت ها و مداخلات تخصصی از نوع روانشناختی است و این یکی از افتخارات سازمان بهزیستی است که در نزدیک ترین ارتباط خود با انسان ها از طریق متخصصانی دلسوز و متعهد و مورد وثوق بتواند به اهداف انسانی و مقدس سازمان دست یابد.

وی به ارائه مشاوره های حضوری و تلفنی در بحران های فردی و خانوادگی از سوی بهزیستی اشاره و اظهار کرد: پارسال تعداد ۳۹ هزار ۴۷۰ مورد مشاوره حضوری در ۱۷۶ مرکز دولتی و غیردولتی ارائه شد و ۸۰ هزار و ۱۶۳ مورد مشاوره توسط ۱۸ مشاور به صورت تلفنی و رایگان از طریق تماس با خط ۱۴۸۰ انجام گرفت.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: تماس با خط ۱۴۸۰ و در میان گذاشتن تغییر حالت های روحی و روانی با روانشناسان بهترین راه حل برای تامین سلامت اجتماعی است و تلاش روانشناسان در تاب آوری افراد خانواده و مدیریت هیجان و احساس مردم کمک موثری به نظام سلامت کشور دارد.ایرنا