خبرتبریز:نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس خواستار ایمن‌سازی هرچه سریع‌تر بزرگراه خواجه-ورزقان از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان و مجتمع مس سونگون شد.

ضرورت ایمن‌سازی بزرگراه خواجه_ورزقان در کوتاه‌ترین زمان ممکن
نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس خواستار ایمن‌سازی هرچه سریع‌تر بزرگراه خواجه-ورزقان از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان و مجتمع مس سونگون شد.
به گزارش خبرتبریز: از ورزقان، رضا علیزاده انرپز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حادثه مرگبار تصادف پژو با اتوبوس مجتمع سونگون در نزدیکی‌های خواجه که به آتش‌سوزی پژو ۴۰۵ و مرگ سه سرنشین آن منجر شد، اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر، این چهارمین حادثه ناگوار در جاده‌های شهرستان ورزقان است که بر اثر این تصادفات، متاسفانه ۶ شهروند بی‌گناه جان خود را از دست داده و ۱۸ نفر دیگر مصدوم شده‌اند.
وی با تاکید بر ایمن‌سازی و نصب هرچه سریع‌تر دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه خواجه – ورزقان، افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان و مجتمع مس سونگون بایستی به تکالیف قانونی و مسؤولیت‌ اجتماعی خود در قبال مردم شهرستان عمل نمایند.
نماینده شهرستان ورزقان در مجلس همچنین جاده فعلی ورزقان- مجتمع مس سونگون را جوابگوی حجم بالای خودروهای سبک و سنگین فعال در این مسیر ندانست و خواستار اصلاح و ارتقا جاده مجتمع سونگون به بزرگراه شد.
علیزاده تصریح کرد: ورزقان و خاروانا با برخورداری از این همه معادن و ثروت‌های خدادادی، شایسته این حجم محرومیت‌ و نارسایی‌های زیرساختی بویژه در حوزه راه‌های ارتباطی نیست و ضروری است دستگاه‌های متولی و معادن فعال شهرستان نسبت به رفع نارسایی‌های موجود، اقدامات عاجل به عمل آورند.