عبداللهی: مصوبه تعیین خسارت زلزله ارسباران عملیاتی شود

  پرینت
عبداللهی: مصوبه تعیین خسارت زلزله ارسباران عملیاتی شود
شناسه خبر : 484 | تاریخ انتشار : 23 ژانویه 2019 - 14:01 | تعداد دیدگاه : 0 |
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مصوبه‌ای را درخصوص تعیین خسارت زلزله ارسباران مصوب کرده است، اظهار کرد: اما بانک مسکن و بانک کشاورزی در این خصوص ترتیبی اتخاذ نکرده‌اند.

عبداللهی: مصوبه تعیین خسارت زلزله ارسباران عملیاتی شود

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مصوبه‌ای را درخصوص تعیین خسارت زلزله ارسباران مصوب کرده است، اظهار کرد: اما بانک مسکن و بانک کشاورزی در این خصوص ترتیبی اتخاذ نکرده‌اند.
به گزارش خبر تبریز  به نقل از ایسنا ، بیت‌الله عبداللهی در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس بیان کرد: آقای رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۳۹۷.۳.۲۲ هیات وزیران مصوبه‌ای را درخصوص تعیین خسارت زلزله ارسباران تصویب کرد. تا این تاریخ بانک مسکن و بانک کشاورزی ترتیبی اتخاذ نداده‌اند. مردم در زیرنویس شبکه خبر شاهد تصویب این مصوبه بودند ولی از سوی این دو بانک ترتیبی اتخاذ نشد.
وی افزود: از آقای نوبخت تشکر می‌کنیم که دو مرتبه در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند و در آخرین نامه‌ای که در تاریخ ۱۳۹۷.۱۰.۴ به بانک مرکزی داشتند، بیان کردند که در قوانین بودجه سنواتی این رقم تامین می‌شود ولی امروز بانک‌ها به این موضوع توجه نکردند. مردم نمی‌توانند وام بگیرند و یارانه مردمی که بدهکار بانک‌ها هستند، قطع می‌شود.
رفع مشکل بیکاری و برقراری عدالت با اختصاص یک شغل برای هر فرد

نماینده مردم اهر و هریس گفت: متاسفانه برخی افراد در مناصب دولتی شغل‌های متعددی دارند که اگر این موضوع با توجه به اصول قانون اساسی رعایت شود بیکاری مرتفع شده و عدالت برقرار می‌شود.

به گزارش خبر تبریز به نقل از فارس، بیت الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس، گفت: بند ۹ اصل سوم قانون اساسی را متذکر می‌شوم چرا که در این بند به صراحت درباره لغو تبعیضات نابجا و لزوم برقراری امکانات عادلانه برای همه در همه زمینه‌های مادی و معنوی صحبت شده است.

وی افزود: میلیون‌ها جوان بیکار در کشور وجود دارد ولی متأسفانه برخی افراد چندین شغل دارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر این اصل قانون اساسی به صورت دقیق اجرایی شود که هر ایرانی یک شغل دولتی داشته باشد قطعاً مشکل بیکاری رفع خواهد شد. این در حالی است که برخی مردم از ما سؤال می‌کنند که چرا مسئولان مختلف در شرکت‌ها و سازمان‌ها، شوراها و ارگان‌ها و نهادها، دارای شغل‌های متعددی مانند مشاور، عضو هیأت مدیره، مدیرعامل، پژوهشی و … هستند و حقوق‌های متعددی می‌گیرند؟

وی گفت: چرا برخی جوانان تحصیلکرده که دارای مدارج تحصیلکرده دانشگاهی هستند شغل مناسبی ندارند که این امر با وجود شغل‌های متعدد برخی افراد با عدالت متضاد است و بهتر است در این خصوص به این اصل قانون اساسی عمل کنند.

عبدالهی گفت: بهتر است صاحبان قدرت به این اصل قانون اساسی بها داده و به خود بیایند تا جمهوری اسلامی برای همه باشد.

وی در تذکری به سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت، افزود: باید دستگاه MIR بیمارستان اهر که وزیر قبلی بارها قول تأمین آن را دادند و به این قول عمل نشد ولی بهتر است که سرپرست جدید این وزارتخانه به این قول عمل کند ضمن اینکه دستگاه CT اسکن بیمارستان اهر که حتی به بیش از صد هزار نفر از ساکنین بیمارستان ارسباران خدمات می‌دهد خراب شده است و این در حالی است که چندین سال از خرابی این دستگاه می‌گذرد و آنها باید بیش از ۹۰ کیلومتر مسافت طی کرده و به تبریز بروند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان بیمارستان اهر درخواست‌های متعددی برای تأمین دستگاه‌های اکو و ماموگرافی دارند که دولت در این خصوص توجه لازم را ندارد.

وی همچنین به بطحایی وزیر آموزش و پرورش تذکر داد و گفت: چرا به جای استفاده از بازنشستگان در مدارس از نیروهای تحصیلکرده بیکار استفاده نمی‌کنید و این افراد باید جذب این وزارتخانه شود.

نوشته های مشابه
بازید ۱۰۰هزار نفری از نمایشگاه صنایع دستی تبریز
دره سرند خواجه در مسیر گردشگری
انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» + تصویر
بانوی تبریزی همه طلاهایش را به جبهه مقاومت بخشید
وزیر میراث فرهنگی: دولت وفاق ملی یعنی همه ایرانیان از حقوق برابر برخوردار هستند
برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و تبدیلی در تبریز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.