یعقوب کامرانی مدیر مسئول و صاحب امتیازخبر تبریز  :روزی روزگاری یک هیزم شکن خیلی قوی برای کار سراغ یک تاجر الوار رفت.تاجر او را استخدام کرد و دستمزد خوبی برایش تعیین کرد و همچنین شرایط کاری بسیار خوب بود.بنابراین هیزم شکن تصمیم گرفت کارش را به نحو احسن انجام دهد تا محبت صاحب کار خود را جلب کند.

ماه رمضان و فرصتی برای تیز کردن تبرهایمان
یعقوب کامرانی :مدیر مسئول و صاحب امتیاز خبرتبریز: روزی روزگاری یک هیزم شکن خیلی قوی برای کار سراغ یک تاجر الوار رفت.تاجر او را استخدام کرد و دستمزد خوبی برایش تعیین کرد و همچنین شرایط کاری بسیار خوب بود.بنابراین هیزم شکن تصمیم گرفت کارش را به نحو احسن انجام دهد تا محبت صاحب کار خود را جلب کند.
رئیس جدید به او یک تبر داد و محل کارش را نشان داد.روز اول هیزم شکن ۱۸ درخت را قطع کرد. رئیسش به او تبریک گفت و از او خواست به همین روش به کار خود ادامه دهد.
تاجر بسیار هیجان زده بود تا ببیند روز بعد هیزم شکن چند درخت قطع می کند.اما روز بعد او توانست فقط ۱۵ درخت را بیندازد.روز بعد هیزم شکن تلاش خود را بیشتر کرد ولی فقط ۱۰ درخت قطع کرد.هر روز با همه تلاشی که می کرد،تعداد کمتر درخت می توانست قطع کند.
Image result for ‫رمضان‬‎
هیزم شکن با خود فکر کرد،من باید قدرت خود را از دست داده باشم.بنابراین پیش رئیس خود رفت و از او معذرت خواهی کرد و گفت نمی دانم چه اتفاقی افتاده است که هر روز توانایی من در قطع درختان کمتر می شود.
تاجر در جواب پاسخ داد: « آخرین باری که تبر خود را تیز کردی کی بود؟ »
هیزم شکن پاسخ داد: تیز کردن؟ من وقتی برای تیز کردن تبر نداشتم چون خیلی مشغول …
این حکایت جذاب همیشه در زندگی ما جاریست، دنیا زنده است و هر روز تغییرات جدیدی اتفاق می افتد و ما هنگامی که از قافله عقب بمانیم دانسته ها و مهارت ها و ابزارهایمان دیگر بدرد نیمخورد.
ماه رمضان فرصت بسیار بکری است برای اینکه هم از نظر فکری در دین خود را قوی کنیم و از خداوند بخواهیم بما درک دقیق تر و صحیح تری از معنویات عطا کند.
حداقل چیزی که در مباحث دینی در ماه رمضان می تواند اتفاق بی افتد مطالعه کردن است و من توصیه ام این است مطالعه کتاب اصول کافی  می تواند بسیار اثر بخش باشد
و از طرفی مطالعه و فعالیت در حوزه های مهارتی جدید نیز بسیار می تواند مهم و مفید باشد. هر کسی وابسته به کسب و کار و زمینه ی کاری خود می تواند این کار را انجام دهد ولیکن برای کلیه ی افراد آشنایی با مباحثی چون، سواد داده، سواد اطلاعاتی – رسانه ای، سواد دیجیتال، سواد بصری، سواد مالی و کارآفرینی، کمک زیادی به افراد می کند تا در کسب و کار خود موفق تر ظاهر شوند و حتی دوستانی که هنوز کاری برای خود نیافته اند بتوانند با این ابزارها و مهارت ها راه روشن تری برای خود بیابند.
منبع :کتابدار