خبرتبریز: مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله حاج محمد فیض سرابی نماینده خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی با حضور جمعی از علما و مسوولان استان و مردم ولایی شهر زرنق شهرستان هریس در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت نماینده خبرگان رهبری در هریس برگزار شد

خبرتبریزبه نقل ازایرنا مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله حاج محمد فیض سرابی نماینده خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی با حضور جمعی از علما و مسوولان استان و مردم ولایی شهر زرنق شهرستان هریس در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، عضو خبرگان رهبری و امام جمعه شهر مراغه در این مراسم با اشاره به نقش علما در جامعه و در دوره غیبت حضرت امام زمان (عج ) گفت: علما هرکجا اقتضا کرده حتی جانشان را دردفاع از اسلام، دفاع از شیعه و ولایت از دست داده‌اند.

آیت الله محمد تقی پورمحمدی در مورد فضیلت آیت الله فیض سرابی گفت: آیت الله فیض سرابی شخصیتی بود که عمر خود را در راه اسلام، انقلاب اسلامی و اطاعت از رهبری سپری کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شیوه های دشمن در مورد حذف مرجعیت و روحانیت از جامعه این بود که این علما را از چشم مردم بیاندازند، خاطرنشان کرد: انگلیسی ها برای ضربه زدن به روحانیت از روحانی مبدل استفاده می‌کردند و امروز هم در شبکه های دشمن در فضای مجازی علیه روحانیت تبلیغ می‌کنند و باید مواظب باشیم .

امام جمعه مراغه با بیان اینکه خلاء علمایی همچون آیت‌الله فیض سرابی باید پر شود، گفت: حوزه علمیه چهارده معصوم در شهر زرنق بستر مناسبی برای تربیت فرزندانی است که استعداد طلبگی دارند.

آیت الله محمد فیض سرابی نماینده مردم آذربایجان شرقی در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری و از اساتید حوزه علمیه قم ۲۲ فروردین پس از یک دوره بیماری در ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.