خبر تبریز: مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران پژوهشسرای ابوعلی‌سینای خواجه با حضور فرماندار وامام جمعه شهرستان هریس برگزار شد.

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش وتقدیرازپژوهشگران برگزیده پژوهشسرای ابوعلی‌سینای خواجه برگزار شد

خبر تبریز: مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران پژوهشسرای ابوعلی‌سینای خواجه با حضور فرماندار وامام جمعه شهرستان هریس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما : روز شنبه ۱۹ آذر ماه، همزمان با آغاز هفته پژوهش، زنگ پژوهش با حضور مسئولین شهرستان، مدیران، دبیران و دانش آموزان پژوهشگر منطقه در پژوهشسرای ابوعلی‌سینای خواجه نواخته شد و همایش پژوهش با سخنرانی مسئولین محترم، ارائه پژوهشهای برتر دانش آموزی و تجلیل از برترین های عرصه پژوهش برگزار گردید.

دراین مراسم جلیلوند فرماندار شهرستان هریس عنوان کرد: متأسفانه دشمنان ما حاضر به دیدن پیشرفت‌های علمی کشور نیستند و همواره سعی نموده‌اند که با این موضوع مقابله نمایند و در داخل نیز عده‌ای سعی دارند تا خودباوری را از جوانان و نوجوانان بگیرند، در حالی که در بسیاری از علوم رتبه‌های علمی کشور قابل‌ملاحظه است.
علی اصغرزاده رئیس آموزش و پرورش منطقه ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان برنامه و ارائه گزارش عملکرد پژوهشسرای ابوعلی سینا منطقه خواجه با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی و دستاوردهای علمی و فناوری برای ادامه روند توسعه کشور باید برای مردم پربارتر شود، خاطر نشان کرد: پژوهشگران و کارآفرینان باید فعالیت های خود را بر اساس پاسخ به نیازهای آینده کشور برنامه ریزی و دنبال کنند.

در ادامه برنامه زنگ پژوهش توسط مسئولین شهرستانی نواخته شد و حاج آقا نصراله پور امام جمعه شهرستان هریس در سخنرانی شان با اشاره به نقش مدارس در زمینه فرهنگ‌سازی پژوهش گفت: نام‌گذاری یک هفته به‌عنوان پژوهش و فناوری از این بابت است که این موضوع مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ پژوهش محوری ترویج یابد که در این زمینه مدارس نقش مهمی را بر عهده دارند.

در این همایش علمی پژوهشی گروهی از دانش آموزان پژوهشگر برتر مقاله و پژوهش علمی خود را ارائه نمودند.

در ادامه از پژوهشگران برتر پژوهشسرای ابوعلی سینا و کارشناسان فعال تجلیل شد.

در پایان مراسم، شرکت کنندگان از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دایر در پژوهشسرای ابوعلی‌سینا بازدید کردند.