خبرتبریز:رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح تقویت آموزش و پرورش مراحل نهایی خود را سپری می‌کند، گفت: بر این اساس در کنار توجه به آموزش پیش دبستانی، دوره دبیرستان در ۲ شاخه نظری و مهارتی فعال می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش
منادی: طرح تقویت آموزش و پرورش، مراحل نهایی را سپری می‌کند

خبرتبریز:رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح تقویت آموزش و پرورش مراحل نهایی خود را سپری می‌کند، گفت: بر این اساس در کنار توجه به آموزش پیش دبستانی، دوره دبیرستان در ۲ شاخه نظری و مهارتی فعال می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی روز شنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان و مدیران و روسای نواحی و مناطق آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه رشته های انسانی، تجربی و ریاضی حذف و در شاخه نظری تجمیع خواهد شد، اظهار کرد: در واقع آموزش در دوره دبیرستان در قالب شاخه مهارتی در هنرستان ها و شاخه نظری در دبیرستان ها فعال خواهد بود.

وی این تصمیم را در راستای توجه به رشته انسانی که در سال های اخیر مورد کم توجهی قرار گرفته است عنوان کرد و گفت: به این ترتیب توزیع رشته ها متوازن خواهد شد زیرا که کشور به جامعه شناسان و اقتصاددانان نخبه هم نیاز دارد.

منادی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه مدارس غیردولتی و تعلیم و تربیت کودک انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اجباری شدن تعلیم و تربیت کودکان پنج سال به بالا، مقرر شده است تا مهد کودک‌ها نیز به آموزش و پرورش دولتی و غیردولتی تقسیم شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه پرداخت و تخصیص فوق‌العاده ویژه و فوق‌العاده خاص معلمان، اظهار کرد: از ظرفیت صندوق ذخیره فرهنگیان کمک گرفته می شود.

منادی با اعلام اینکه ۲۰ هزار نیروی سرایداری جدید استخدام خواهند شد، ادامه داد: با تلاش های انجام شده حقوق باباهای مدرسه ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

عدالت آموزشی در کنار کیفیت بخشی آموزش مورد توجه دولت است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دکتر پزشکیان بیشترین توجه را به حوزه آموزش دارد، گفت: عدالت آموزشی در کنار کیفیت بخشی آموزش مورد توجه دولت است و نباید از این ظرفیت غافل شویم.

منادی: طرح تقویت آموزش و پرورش، مراحل نهایی را سپری می‌کند

به گزارش ایرنا، حسین حق وردی با بیان اینکه تاریخ جدید ایران با آذربایجان شروع می شود، گفت: این ظرفیت تحول آفرینی اکنون هم در این خطه وجود دارد .

وی با بیان اینکه مدرسه رشدیه حاصل نظام اداری دوران قاجار نبود بلکه حاصل ابتکار مردم آذربایجان بود، اظهار کرد: رتبه استان در زمینه عدالت آموزشی و تحقق ۸۰ درصدی نشانه توجه مسوولان استان به موضوع آموزش است .

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در خانه ملت با اشاره به اینکه برنامه هفتم تکالیف استان ها را مشخص کرده است، گفت: برش استانی برنامه های آموزشی باید تهیه شود .

علی خزائی عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم بر رعایت چارچوب های تربیتی و پرورشی در کنار افزایش سطح علمی دانش آموزان تاکید و خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی معلمان در شان ملت ایران نیست .

وی اظهار کرد: ارتقای نظام آموزشی نیازمند توجه جدی به هنرستان های همجوار صنعت ، تقویت حقوق معلمان و پیگیری بازگشت بازماندگان از تحصیل به مدرسه است .

حجت الاسلام حیدر پور سلیمان مدیر ناحیه چهار آموزش پرورش تبریز هم با تاکید بر افزایش اعتبارات پرورشی و برنامه های فرهنگی از جمله نماز تکمیل زیرساخت ها از جمله اردوگاه الغدیر را خواستار شد .

وی همچنین ارائه های آموزش های اجتماعی و مهارت های زندگی و حقوق شهروندی را ضروری دانست و گفت: بستر ایجاد دهکده ورزشی در اردوگاه یام وجود دارد.

نعمت اله نجف زاده رئیس آموزش و پرورش کلیبر هم بر ضرورت تجهیز مدارس شهرستان به تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی تاکید کرد و بازسازی مدارس الزامی است .

وی بازنگری در برنامه هدایت تحصیلی را ضروری دانست و گفت: اکنون با فقدان نظام رشته یابی مواجه هستیم در حالی که به جای نمره باید استعداد دانش آموز در اولویت باشد .

نجف زاده به تراکم دانش آموزان در کلاس ها هم اشاره کرد و گفت: این امر کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد