خبرتبریز:سرپرست استانداری و رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی میزان مشارکت مردم استان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را 62.22 درصد اعلام کرد.

میزان آرای پزشکیان و جلیلی در آذربایجان شرقی
سرپرست استانداری و رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی میزان مشارکت مردم استان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را ۶۲٫۲۲ درصد اعلام کرد.
به گزارش خبر تبریز، تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس نتایج شمارش آرای دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی، یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۱۳۷ نفر از مردم استان در این انتخابات شرکت کردند که معادل ۶۲٫۲۲ درصد از کل واجدان شرایط رای دادن در استان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری این انتخابات در ۳۱۶۶ شعبه اخذ رأی در آذربایجان شرقی، افزود: براساس نتیجه شمارش آرا، از مجموع یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۷۵۲ رای صحیح، آقای دکتر مسعود پزشکیان یک میلیون و ۶۷۲ هزار و ۱۹۳ رای و آقای سعید جلیلی ۲۹۱ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند.
سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با قدردانی از حضور گسترده و پرشور مردم استان در این انتخابات و تبر یک انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب، ابراز امیدواری کرد که مسیر رشد و پیشرفت ملت ایران در دولت جدید با قدرت و سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.
افزایش ۴۵ درصدی آرای پزشکیان در مقابل ۲۰ درصد جلیلی در آذربایجان شرقی
گزارش فارس حاکی است، در مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی که میزان مشارکت ۴۴٫۱ درصد بود از یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۸۷۱ رای آرای صحیح مسعود پزشکیان ( یک میلیون و ۶۷ هزار و ۸۸ رای )، سعید جلیلی ( ۲۴۴ هزار و ۷۶ رای )، محمدباقر قالیباف ( ۵۷ هزار و ۴۳۲ رای ) و مصطفی پورمحمدی ( هفت هزار و ۲۷۶ رای ).
این گزارش می‌افزاید، مسعود پزشکیان در دوره دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی با افزایش ۴۵ درصدی آرا مواجه بوده است در حالی که آرای سعید جلیلی تنها در این استان حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.
میزان مشارکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۴۴٫۱ درصد و مرحله دوم ۶۲٫۲۲ درصد بوده است.