خبرتبریز: نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع ناترازی انرژی در شهرها و بخش های مختلف این استان شدند.

نمایندگان آذربایجان‌شرقی خواستار رفع ناترازی انرژی شدند

خبرتبریز: نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع ناترازی انرژی در شهرها و بخش های مختلف این استان شدند.

به گزارش خبرتبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ۱۹ نماینده آذربایجان شرقی در مجلس دوازدهم در نشست هم اندیشی با مدیران استانداری دیدگاه ها و پیشنهادات خود پیرامون مسایل مختلف را بیان کرده و نسبت به برطرف کردن مشکلات اقتصادی و توسعه ای منطقه در اسرع وقت تاکید کردند.

یکی از مهمترین مطالبات نمایندگان مجلس توسعه بخش انرژی اعم از برق، گاز و سایر حامل ها بود که با توجه به صنعتی بودن آذربایجان شرقی این موضوع باید در دستور کار و اولویت اول مدیریت استان قرار بگیرد، چون هم اکنون بین تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی و میزان انرژی ناترازی وسیع وجود دارد.

اولویت دادن به رفع کمبودهای شهرستان ها در زمینه های راه، آب شرب روستایی و آنتن دهی موبایل، لزوم کاهش زمان جذب سرمایه گذار از طریق تسهیل فرایندهای اداری، تعریف چند طرح کلان در سطح استان و همکاری تنگاتنگ مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیشبرد آنها، توزیع متوازن بودجه های استانی و ملی و اتخاذ راهکارهای لازم برای بهره مندی حداکثری استان از منطقه آزاد ارس از دیگر خواسته های نمایندگان بود.

نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای به سامان کردن وضعیت باشگاه تراکتور تاکید کرده و خواستار روشن شدن سریع تر شرایط مدیریت و مسایل مربوط به واگذاری آن شدند.

تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی برای تسهیل سرمایه گذاری در استان، ضرورت استیفای کامل حقوق استان از مجتمع مس سونگون و لزوم همکاری هماهنگی و هم افزایی برای برگزاری انتخابات پیش روی ریاست جمهوری از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌ تواند نقش بسیار مهمی در توسعه مناطق داشته باشند

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه نمایندگان مجلس نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان دارند، بر ضرورت تعامل دو سویه نمایندگان و مسئولان اجرایی تاکید و اظهار کرد: نقش تعیین کننده مجلس در ریل‌گذاری سیاست‌های اجرایی کشور غیر قابل انکار است و مجلس شورای اسلامی می‌ تواند نقش بسیار مهمی در توسعه مناطق مختلف داشته باشند.

تراب محمدی ادامه داد: نمایندگان مجلس قادرند با احصای مشکلات و نیازهای حوزه خود، به تصمیم‌گیری‌های موثرتر و مناسب‌تر در زمینه‌های مختلف کمک و توجه مسئولان را به نقاط توسعه‌ مناطق جلب کنند و با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر آذربایجان شرقی، نمایندگان با توجه به نیازها و ویژگی‌های منطقه، قوانین و سیاست‌هایی را تدوین و تصویب کنند که به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان کمک کند.

وی ارتقای جایگاه و سهم آذربایجان شرقی از بودجه‌ها و اعتبارات عمومی کشور را از مهمترین مسئولیت‌های پیش‌روی نمایندگان استان دانست و گفت: نمایندگان با استدلال مناسب و ارائه پیشنهادهای کارشناسی برای افزایش سهم استان از اعتبارات ملی، می توانند در شتاب‌بخشی به اجرای پروژه‌های توسعه نقش موثری داشته باشند.

محمدی ابراز امیدواری کرد در دوره جدید مجلس شورای اسلامی، با تعامل میان نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، شاهد شتاب روزافزون در توسعه و پیشرفت استان و بهبود شرایط زندگی مردم باشیم.

۲ سد گرمی چای در میانه و پیغام چای در کلیبر در آینده نزدیک افتتاح می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات استان مربوط به حوزه آب و راه است، افزود: ۲ سد گرمی چای در میانه و پیغام چای در کلیبر در آینده نزدیک افتتاح می شود.

جبارعلی ذاکری با بیان اینکه ۲ سال گذشته ۱۴ شهر استان از آب شرب پایدار برخوردار شده اند، گفت: در طرح جهاد آبرسانی به روستاها ۲۵۴ روستا در سال جاری از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی اظهار کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز ۲۰۸ هزار واحد مسکونی تعهد دولت است که تا هفته دولت ۲۰ هزار واحد تحویل داده خواهد شد.