خبرتبریز: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ورزقان با دمای منفی ۱۶ درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر کشور شد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی:
ورزقان با دمای منفی ۱۶ درجه سردترین شهر کشور شد

خبرتبریز: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ورزقان با دمای منفی ۱۶ درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر کشور شد.

به گزارش خبر تبریز:محمد امیدفر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دمای هوای ایستگاه هواشناسی فرودگاه اردبیل نیز منفی ۱۶ درجه ثبت شده است، افزود: ایستگاه توچال با دمای منفی ۱۳.۶ و ایستگاه دیزین با دمای منفی ۱۲.۹ درجه سانتی گراد به ترتیب دیگر سردترین مناطق کشور ثبت شده اند.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی شهرستان میانه با دمای صفر درجه در سردترین زمان و مثبت ۱۶ درجه در گرم‌ترین زمان، گرم‌ترین شهر استان بود و دمای تبریز در سردترین زمان به منفی چهار درجه و در گرم‌ترین زمان به مثبت هفت درجه رسید.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دمای فعلی تبریز منفی یک درجه ثبت شده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

امیدفر، ادامه داد: از امروز تا اواسط هفته آینده، با توجه به سکون و پایداری نسبی جو، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، در این بازه زمانی جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌شود و کاهش کیفیت هوا در این شهرها دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تمام گروه‌های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.

امیدفر، با بیان اینکه تا اواسط هفته آینده آسمان استان صاف تا نیمه ابری خواهد شد، ادامه داد: در برخی نواحی آذربایجان شرقی احتمال بروز غبار محلی یا مه رقیق وجود دارد.