مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛ پرداخت ۱۲۷۰۰ مقرری بیکاری در استان/ بسته های حمایتی شامل خانوارهای حقوق زیر ۳ میلیون تومان می شود   نصر: مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از پرداخت ۱۲۷۰۰ مقرری بیکاری در استان خبر داد. برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک […]

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

پرداخت ۱۲۷۰۰ مقرری بیکاری در استان/ بسته های حمایتی شامل خانوارهای حقوق زیر ۳ میلیون تومان می شود

 

نصر: مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از پرداخت ۱۲۷۰۰ مقرری بیکاری در استان خبر داد.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش خبر تبریز،  طهر امروز نشست اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل و مدیر درمان تامین اجتماعی و جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد.

“جعفر سمساری” مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در ۴۰ سال اخیر همواره به عنوان سازمانی مردمی فعالیت داشته، ادامه داد: این سازمان به بودجه دولتی متکی نبوده و دارایی‌های سازمان متعلق به افراد تحت پوشش است و براساس ماده ۲۸ قانون منابع سازمان همه تعهدات از محل وصول پرداختی‌های افراد بیمه شده، تامین می‌شود.

سمساری در خصوص شعب فعال این اداره کل در استان، گفت: تعداد واحدهای تابعه اداره کل تامین اجتماعی استان شامل ۲۸ شعبه اصلی، ۸ شعبه اقماری و ۱۳ کارگزاری رسمی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۳۸ هزار و ۴۵۳ پرونده  در اداره کل تامین اجتماعی استان به  بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق دارد، اظهار داشت: طی ۹ ماه سال جاری هزار و  ۸۵۲ میلیارد تومان در وجه تعهدات بلند مدت به بازنشستگان و مستمری بگیران و بیش از ۳۰ میلیارد تومان از تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده است.

سمساری با بیان اینکه تاکنون بیمه بیکاری ۱۲۷۰۰ نفر در استان پرداخت شده است، گفت: ۳۸۶هزار و ۷۶۲ نفر بیمه شده اجباری استان و همچنین  ۲۷۶ هزار نفر در بخش مشاغل آزاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند،

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی تعداد بازنشسته مشاغل سخت و زیان‌آور در استان را ۲۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: موضوع لغو شغل خبرنگاری از مشاغل سخت صحت ندارد به طوریکه اگر کمیته استانی تائید کند، شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور خواهد بود.

وی از دیگر اقدامات  مهم  سازمان را مکانیزه کردن تمام اطلاعات بیمه شدگان و ارائه ۸۰ درصدی خدمات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری اعلام کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با تاکید بر اینکه پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان از جمله مهم‌ترین طرح‌ها است، توضیح داد: از دیگر اقدامات سازمان می توان به  متمرکزسازی توسعه فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان اشاره کرد، به طور مثال طرح کرامت رضوی، بصیرت علوی، المپیادهای ورزشی و نسیم سلامت از جمله آن ها است.

وی در ادامه، به نحوه تحویل بسته های حمایتی به خانوارها اشاره کرد و گفت: بسته های حمایتی به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که دریافتی ماهیانه آن ها کمتر از سه میلیون تومان در ماه باشد.

وی افزود: به هر خانواده یک بسته حمایتی تعلق می‌گیرد بنابراین اگر یکی از اعضای خانواده قبلا تحت عنوان کارمند دولت، بازنشسته تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی، عضویت یک فرد در سازمان بهزیستی یا کمیته امداد بسته حمایتی دریافت کرده باشد، بسته جدید به آن تعلق نخواهد گرفت.

سمساری همچنین به نحوه استعلام وضعیت خانوارهای مشمول بسته های حمایتی اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان و مستمری بگیران، مشمول بودن خود را می‌توانند از طریق تامین اجتماعی یا سامانه‌های تلفن همراه «#۸*۱۴۲*» در همراه اول و «#۸*۱۴۲۰*» در ایرانسل و رایتل برای استعلام از وضعیت دریافت بسته حمایتی پیگیری کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان متذکر شد: مبنای تعداد اعضای خانوار نیز ثبت‌نام در سازمان هدفمندی است؛ خانوارهای یک نفره مبلغ ۱۰۰ هزارتومان، دو نفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفر ۲۵۰ هزار تومان و پنج نفر و بیشتر ۳۰۰ هزار تومان است.

سمساری در پایان سخنان خود، آمار بیمه‌شدگان زن سرپرست خانوار  را ۶ هزار و ۸۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دو هزار و ۲۸۴ زن خانه‌دار نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

گفتنی است، در ادامه این نشست “جمال الدین نیکنام” مدیر درمان تامین اجتماعی نیز بیان کرد: مدیریت درمان در حال حاضر دارای دو بیمارستان با ۴۰۰ تخت و سه درمانگاه در تبریز و ۹ درمانگاه در شهرستان‌های استان است که طی دو سال اخیر این درمانگاه‌ها به صورت دو شیفته خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۸۵۰ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه شده است، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی استان برای دو میلیون نفر افراد تحت پوشش خود خدمات درمانی ارائه می‌کند که در سال جاری این هزینه برابر ۸۵۰ میلیارد تومان بود.

نیکنام در ادامه از استفاده کارت ملی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در خدمات الکترونیکی سازمان به جای دفترچه‌های تبیمه این سازمان خبر داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی افزود: ساخت درمانگاه‌های هشترود، عجب‌شیر و ملکان شروع شده است و مقرر شده بود تا همزمان با دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد؛ اما به علت برخی مشکلات موجود افتتاح آن به سال آینده موکول شد.

وی در خصوص ساخت بیمارستان ۳۲۷ تخت‌خوابی خاوران، اظهار داشت:  این پرونده به شورای حل اختلاف رفته و مقرر شده بود که زمینی در اختیار ما قرار گیرد؛ ولی شهرداری منطقه ۹ در این خصوص کارشکنی می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ادامه داد: خوشبختانه قول‌هایی از سوی استاندار و نمایندگان مجلس گرفته‌ایم و مقرر شده تا به زودی قرارداد واگذاری را دریافت کرده و عملیات اجرایی پروژه را آغاز خواهیم کرد.

 نیکنام در پایان سخنان خود در پاسخ به ویدئو ارسال شده توسط مخاطبان آژانس خبری، تحلیلی نصر، مبنی بر اینکه چرا سامانه های گویای مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در اغلب موارد پاسخگوی افراد نیستند، نظر مخاطب مذکور را ابهام آمیز عنوان کرد و گفت: اظهارات فرد مورد نظر به هیچ وجه صحیح نیست و مراکز به طور مستمر در حال پاسخگویی به شهروندان هستند.

منبع :نصر