خبر تبریز :جاده اهر_تبریز،به عنوان پرترافیک ترین جاده مواصلاتی استان که به نوعی،  شاهراه و نقطه اتصال آذربایجان شرقی و اردبیل مطرح است،چندین سال است که مطالعه واجرای آن در سایه بی مهری وبدعهدی وبی مسئولیتی وعدم مطالبه اصولی جدی  مردمی ونمایندگان آنها، همچنین ،سست عنصری برخی ازمدیران محلی به صورت کجدار و مریز پیش رفته ،همچنان، حال خوبی نداشته وبه اولویت چندم پروژه های استانی وملی ، بدل گشته است!

چرا بزرگراه اهر_تبریز سال ۹۸ هم تمام نمی شود؟
خبر تبریز :جاده اهر_تبریز،به عنوان پرترافیک ترین جاده مواصلاتی استان که به نوعی،  شاهراه و نقطه اتصال آذربایجان شرقی و اردبیل مطرح است،چندین سال است که مطالعه واجرای آن در سایه بی مهری وبدعهدی وبی مسئولیتی وعدم مطالبه اصولی جدی  مردمی ونمایندگان آنها، همچنین ،سست عنصری برخی ازمدیران محلی به صورت کجدار و مریز پیش رفته ،همچنان، حال خوبی نداشته وبه اولویت چندم پروژه های استانی وملی ، بدل گشته است!
دراین بلبشویی و آشفته بازار ،هر کاندیدایی هم،برای خود ،کلاهی از  این نمد دست وپاکرده وباسو استفاده از احساسات ونیازها وخلأ های اورژانسی منطقه،شعار تکمیل این جاده  را وعده  داده اند، لیکن  این شعار هاعملی نشده که هیچ،بلکه در اجرای پروژه، از برنامه های روتین نیز،عقب مانده اند.
هرچه بوده ،ضعف وبی کفایتی وبی توجهی برخی از مسئولین ،نمایندگان،مدیران محلی واستانی وحتی ملی ،همه وهمه دست به دست داده تاچنین ضرورتی برروی زمین بماند وجمعی سو استفاده چی هم به ریش مردم منطقه بخندند!
به نظرمی رسد ساخت  این جاده ،طی سال  های اخیر ،اگربرای مردم منطقه ،راه نشده ،برای جماعتی نون و آب شده و چندسالی است که از قبل پلکیدن در کنار این پروژه ،به نون و نوایی رسیده اند و قطعا اتمام چنین پروژه ای ،نون آنها را آجر می کند!
واقعیت این است که اگر بامراجعه به آرشیو رسانه ها، به سخنرانی  ومصاحبه های حضرات مسئول در این چند سال نظربیفکنیم،خواهیم دید که همه آنها در دولت های مختلف چپ و راست و وسطی ،قول بی پشتوانه داده و وعده هیچ کدام از آنها وعده صادق نبوده است.
هرنماینده و مدیر اجرایی و  بالاتر از آن ،هر وزیری به راحتی آب خوردن، قول اتمام پروژه را در تاریخ ها ودوره های مختلف داده ،اما صدافسوس ،صدگفته رانیم کردار نبوده است!
در سیر تکامل تاریخی این جاده ،هرمسئولی بدون توجه به قولش ،آن رابه دیگری سپرده و در این وانفسا ،مردم را دریک دور باطل گرفتار نموده اند.
راستی تاکی این آیه مبارکه قرآنی، غریب خواهد بود که « لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفعَلُونَ »
(نگویید آنچه را که بدان عمل نمی کنید)
چنانچه از قدیم گفته اند:
“مستمع ،صاحب سخن رابرسر ذوق آورد”یعنی یک سخنران باید شنونده خوب ویک مسئول باید سئوال کننده ومطالبه گرخوبی داشته باشند.به سخن دیگر، مردم منطقه باید ازمسئولین ونمایندگان خود ،مرتبا مطالبه ی حقوق خود رانمایند .دراین صورت است که سره ازناسره تشخیص و هر فردی از گرد راه رسیده، جرئت کاندیداتوری یاقبول مسئولیتی نمی کند.
⬅️ و اما آنچه که عزم راقم این سطور را
برای نوشتن این مختصر،انگیزه مند نمود مصاحبه رادیویی آقای  وزیر  دربازدید از مراحل احداث این جاده بود که مرابه یادسلف خود ، آخوندی، در موردجزغاله شدن مسافرین قطار تبریز مشهد انداخت که درکمرنگ نمودن این حادثه گفت : “مسافرین ،بیمه داشتند!” این آقاهم گفت: ” هرچند که جاده اهر تبریز، جاده‌ی خطرناکیه،اما ۲۰کیلومترش امسال و۱۰ کیلومترش سال بعد قابل تحویله!”
باید پرسید احداث وتکمیل جاده مرگ، اولویت چندم دولتمردان است که لااقل مردم منطقه آرزو به دل نمانده و هر روز را با رویای افتتاح این جاده به خواب نرفته و صبح را نا امیدانه ازخواب بیدار نشوند!
البته از امتیازات این مصاحبه حداقل این بود که مردم فهمیدند ،نماینده این شهر که با شعار  تکمیل این جاده، بیشترین آرا را به خود جلب نمود، چندان موفق هم نبوده و هر کس برای احداث این جاده، پز داده، آب در هاون کوفته است و مسئولین ارشد در استان و بالاتر از آن در سطح ملی، برای خواست و اعتبار این عزیزان هیچ تره ای هم خورد نکرده اند!
پاسخ را باید در قانون بودجه کشور جستجو کرد
خبر تبریز :مطلب زیر سال_گذشته در آراز منتشر شده است و حاوی همان هشدارهایی است که بدلیل تکبر و توهم دانایی هیچگاه شنیده نشدند!!
مدیرکل راه در اردیبهشت ماه ۹۷ صراحتاً اعلام کرد برای تکمیل بزرگراه ۱۰۰ میلیارد نیاز است و این درحالی است که بودجه مصوب و تخصیص یافته بزرگراه در سال ۹۷ تنها ۱۹ میلیارد بود. فقط با علم بر این واقعیت آیا مسئولان ما وعده دروغ نمی دهند؟!!!آیا مسئولان استانی و محلی نمی دانستند با ۱۹ میلیارد جاده تمام نمی شود؟
اگر گفته مدیرکل صحیح باشد و با ۱۰۰ میلیارد جاده تکمیل شود. آیا با بودجه  مصوب ۲۴ میلیاردی، در سال ۹۸ بزرگراه #تمام_میشود؟!
دلیل سیرنزولی بودجه بزرگراه در دو سال گذشته چیست؟
سال ۹۵ : ۵۵ میلیارد
سال ۹۶ : ۲۴ میلیارد
سال ۹۷: ۱۹ میلیارد
آیا اگر در دوسال گذشته دقیقا بودجه مشابه سال ۹۵ تخصیص می یافت بزرگراه امروز تمام نمی شد؟!

یک پرسش بسیار ساده از #نماینده_اهروهریس؛

خبر تبریز :وظیفه شما تلاش،لابی و اثرگذاری برای #بالا بردن رقم #بودجه بزرگراه #اهر_تبریز در قانون بودجه سالانه است یا #بازدید مکرر میدانی از بزرگراه؟
کدام یک #واجب_تر و #اثرگذارتر است؟
🔹اگر اولی واجب تر و اثرگذارتر است شفاف و روشن پاسخ دهید چرا ارقام بودجه اختصاص یافته به این پروژه براساس آمار رسمی ارائه شده توسط خود دولت روند #نزولی داشته است؟
وظیفه بالا بردن رقم بودجه با چه کسی یوده است؟
🔹پروژه های عمرانی بیشتر به #بودجه نیاز دارند یا #بازدید؟
🔹اگر این بازدیدها انجام می شود که مثلا مسئولان کشوری از نزدیک وضعیت را دیده و در بحث بودجه کمک کنند، پس چرا بجای افزایش شاهد #کاهش ارقام بودجه بوده ایم؟ آن هم در شرایطی که ارزش پول ملی هم کاهش یافته است!
🔹مگر این بودجه پیشنهادی دولت نهایتا در مجلس و توسط نمایندگان تصویب نمی شود؟
مگر وزیر راه در همین بازدید اخیر نگفت: “خارج از چهارچوب و قوانین #نمیتوان برای این پروژه #هزینه کرد”
منبع : آراز- بالاگر حسین