خبرتبریز:مدیرمرکز نوآوری تعاون آذربایجان شرقی گفت: درصورتی که مجموعه های صنعتی واقتصادی و فعالان دانش بنیان جایگاه خود در زیست بوم نوآوری وفناوری را بدانند خیلی سریعتر میتوانیم محصولات دانش بنیان را در سطح ملی و استانی تولید کنیم.

گفتمان زیست بوم نوآوری وفناوری نیازمندتبیین

خبرتبریز:مدیرمرکز نوآوری تعاون آذربایجان شرقی گفت: درصورتی که مجموعه های صنعتی واقتصادی و فعالان دانش بنیان جایگاه خود در زیست بوم نوآوری وفناوری را بدانند خیلی سریعتر میتوانیم محصولات دانش بنیان را در سطح ملی و استانی تولید کنیم.
خبر تبریز :مدیرمرکز نوآوری تعاون آذربایجان شرقی گفت: درصورتی که مجموعه های صنعتی واقتصادی و فعالان دانش بنیان جایگاه خود در زیست بوم نوآوری وفناوری را بدانند خیلی سریعتر میتوانیم محصولات دانش بنیان را در سطح ملی و استانی تولید کنیم.
رسول خالقی، در گفتگو با چالش روز با بیان اینکه مسیر طرح ایده دانش بنیان وفناورانه تا تجاری سازی و تولید انبوه آن محصول نیازمند تعریف جایگاه هریک از عوامل دخیل در این فرایند است، گفت: این مجموعه در مدلی به نام زیست بوم نوآوری وفناوری تعریف شده که در سطح ملی و شرکتهای دانش بنیان گفتمانی جدید است و هدف این است تا هریک از عوامل نقش خودرا در طرح ایده تا تولید انبوه و تجاری سازی بدانند.
مشاور دانش بنیان شرکتهای معتبر ملی اظهار کرد: مجموعه های صنعتی که نقش نمونه سازی را دارندتا واحدهایی که نقش انبوه سازی و تجاری سازی این محصولات را دارند به همراه صاحبان ایده های فناورانه باید جایگاه خود و انتظارات از دیگر بخشها را بدانند تا مسیر درستی طی شود.
خالقی بیان کرد:ظرفیتهای مختلفی در این زیست بوم از جمله صندوق های پژوهش و فناوری و صندوق فناوری و نوآوری وجود دارد و معاونت فناوری و نوآوری ریاست جمهوری با لیدری مجموعه های دانش بنیان توانسته حمایت موثری از تحقق این ظرفیتها ایجاد کند.

ضرورت راه اندازی واحدهای تحقیق وتوسعه در صنایع
مدیر منتا آذربایجان شرقی همچنین گفت: در صورت راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در صنایع استان زمینه تولید محصولات دانش بنیان و ارزش افزوده در استان وکشور فراهم خواهد شد.
رسول خالقی، مدیرمرکز نوآوری تعاون در استان در گفتگو با صنعت خبرلری با انتقاد ازعدم آشنایی مدیران صنعتی در بخش دولتی وخصوصی با مقوله دانش بنیان گفت: این عدم آشنایی معضلی برای استان شده و از اقتصاد دانش بنیان بی بهره ایم.
نفر برگزیده جشنواره های ملی دانش بنیان تصریح کرد: در گام نخست باید بدانیم محصول دانش بنیان چیستو چگونه میتواند در واحد تولیدی ،توسعه پیدا کرده و چه منافعی خواهد داشت.
وی گفت: در صورت راه اندازی واحد قوی تحقیق و توسعه در صنایع استان زمینه تولید محصولات دانش بنیان و ارزش افزوده در استان وکشور فراهم خواهد شد.
خالقی،عنوان کرد: معاونت فن آوری ریاست جمهوری لیستی از محصولات و کالاهای دانش بنیان تهیه کرده که با شناخت این فهرست و تولید کالاهای دانش بنیان میتوانیم از معافیتها و منافع مختلف استفاده کنیم.