خبرتبریز:عرشیا یاری یک نخبه 15 ساله اهل شهر قروه استان کردستان است که در زمینه پزشکی اطلاعات زیادی داشته و چشم انتظار حمایت مسئولین است.

نخبگان نسل Z را دریابیم
خبرتبریز: عرشیا یاری یک نخبه ۱۵ ساله اهل شهر قروه استان کردستان است که در زمینه پزشکی اطلاعات زیادی داشته و چشم انتظار حمایت مسئولین است.
به گزارش خبرتبریز به نقل از نصر، “ارشیا یاری” ۱۵ ساله و متولد شهر قروه استان کردستان با حضور در تحریریه نصر به علایق خود اشاره کرد و گفت: به پزشکی علاقه زیادی دارم و کتاب های زیادی در این زمینه خوانده ام.
وی ادامه داد: زبان انگلیسی را در حد B+ مسلط هستم و دو کتاب در این زمینه نوشته ام و فعلا چاپ نشده است.
یاری گفت: در دیدار نخبگان با رئیس جمهور و در تلویزیون در برنامه اعجوبه ها حضور داشتم و عضو بنیاد نخبگان هستم.
وی افزود: از یازده سالگی به صورت جدی مطالعاتم را شروع کرده ام و اکنون ۱۵ سال دارم.

نخبه ۱۵ ساله قروه ای گفت: در مرکز روانشناسی استان کردستان تست هوش داده و آی کیو ۱۷۴ داشتم.
وی به کتاب هایی که نوشته است پرداخت و گفت: یکی از کتاب ها در رابطه با سلول های بنیادی و دیگری در رابطه با بخش های مختلف سلول های بنیادی.
وی اضافه کرد: از هفت سالگی شروع به مطالعات کردم و دایره المعارف از کتاب هایی بوده است که بیشترین مطالعه را داشتم.


یاری گفت: کتاب هایی که نوشته ام مورد توجه مسئولین استانی قرار گرفته اما متاسفانه چاپ نشده است، برخی از این مسئولین کتاب هایی که نوشتم را گرفتند تا چاپ کنند اما خبری نشد.
وی به برنامه خود در آینده پرداخت و توضیح داد: دوست دارم در آینده جراح باشم، به فکر جهش هستم و در این رابطه برنامه ریزی کرده ام.

دوست دارم ادامه تحصیلم را در خارج از کشور در دانشگاه هاروارد ادامه دهم.
گزارش نصر می افزاید؛ عرشیا یاری که یکی از شرکت کنندگان مسابقه اوعجوبه ها بود در گفتگو با خبرنگاران نصر از عدم حمایت مسئولان گلایه کرد و از احتمال مهاجرتش به خارج از کشور و دعوتنامه از سوی یک کشور خارجی خبر داد و گفت در صورت حمایت در کشور مانده و ادامه تحصیلاتش را در ایران ادامه خواهد داد.