خبر تبریز :آئین افتتاح شهرداری آرباطان از توابع بخش خواجه شهرستان هریس عصر پنجشنبه با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛

شهرداری آرباطان از توابع بخش خواجه شهرستان هریس افتتاح شد

خبر تبریز :آئین افتتاح شهرداری آرباطان از توابع بخش خواجه شهرستان هریس عصر پنجشنبه با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

دکتر محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح این شهرداری، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ۹۷ درصد روستاهای شهرستان هریس از نعمت آب و برق و گاز برخوردارند و ایجاد فضاهای ورزشی، بهداشتی و درمانی از برنامه‌های آتی دولت در این شهرستان است.

وی، هریس را یکی از شهرستان‌های تاریخی، فرهنگی و اقتصادی استان دانست و گفت : صنعت فرش، فعالیت‌های کشاورزی و دامی در این شهرستان وضع خوبی دارد و مهاجرت معکوس به مناطق روستایی و شهرهای کوچک شروع شده و حدود ۵هزار نفر به روستاهای این شهرستان برگشته‌اند.

پورمحمدی در مورد راه‌های مواصلاتی شهرستان هم گفت: عملیات راه‌سازی در راه‌های اصلی درحال اجراست و در راه‌های روستایی نیز آسفالت‌ریزی صورت می‌گیرد البته در برخی طرح‌های راه‌سازی به دلیل شرایط آب و هوایی و تامین نشدن اعتبارات، کارها به کندی پیش می‌رود که تلاش می‌کنیم با بهبود شرایط و تامین اعتبار، این طرح‌ها را تکمیل کنیم.

گفتنی است شهرداری آرباطان بر اساس مصوبه هیئت وزیران در ۵ اسفند ۱۳۹۷ با تبدیل روستای اربطان از توابع دهستان بدوستان غربی بخش خواجه به شهر تأسیس شد.

همزمان با سفر استاندار آذربایجان شرقی به این شهر، ساختمان شهرداری آرباطان نیز افتتاح و جلیل محمدنژاد به عنوان نخستین شهردار آرباطان معرفی شد..