خبر تبریز: امام جمعه تبریز گفت: دولت باید عملکردش را شفاف سازی کند همانطور که مقام معظم رهبری نیز شرط اصلی فساد ستیزی را شفاف سازی دولت دانسته اند.

امام جمعه تبریز:

دولت باید عملکردش را شفاف سازی کند

 

خبر تبریز: امام جمعه تبریز گفت: دولت باید عملکردش را شفاف سازی کند همانطور که مقام معظم رهبری نیز شرط اصلی فساد ستیزی را شفاف سازی دولت دانسته اند.

برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش خبر تبریز، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: تقوای سیاسی یکی از مصادیق تقوا بوده که همه باید به آن دقت کنند چرا که هرگاه در جامعه ای تقوای سیاست واقعی پیاده نشود، جامعه رو به انحطاط رفته و مستعمره جوامع دیگر می شود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس، بیان کرد: نماینده ای که بخواهد وارد مجلس شود باید حلم داشته باشد چرا که در غیر این صورت نخواهد توانست در خصوص مسائل دنیوی تصمیم گیری کند.
امام جمعه تبریز افزود: طبق فرمایش امام علی (ع)  بردباری مهمترین رکن ریاست است و نماینده ای که به مجلس می فرستیم نیز باید متانت داشته و در روزهای نامناسب صبر کند.
وی با تاکید بر لزوم رعایت ساعت های متعارف عزاداری توسط هیئت های حسینی، گفت: هیئت های عزاداری باید حال عموم شهروندان به ویژه بیماران را رعایت کرده و باعث آزار و اذیت مردم نشوند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: بهتر است عزاداری های حسینی مساجد محور باشد و سازمان تبلیغات نیز باید نظارت کند تا مساجد برای عزاداری ها هزینه ای دریافت نکنند.
وی در خصوص رونمایی ایران از سامانه موشکی ۳۷۳، اظهار کرد: رونمایی از این سامانه باعث شکست سامانه  دو قطبی اس ۴۰۰ روسی و سامانه آمریکایی  در منطقه و مطرح شدن ایران به عنوان قطب پدافند هوایی در جهان شده است.
امام جمعه تبریز افزود: ایران یکی از معدود کشورهایی است که دارای فناوری ساخت این سلاح را بوده و این سامانه به گفته کارشناسان از پیشرفته ترین سیستم های پدافند هوایی در دنیا  است.
وی در خصوص ویژگی های سامانه پدافند هوایی ۳۷۳، گفت: بیش ترین برد راداری این سامانه ۳۲۰ کیلومتر، برد رهگیری و کشف تهدیدات ۲۶۰ کیلومتر و برد درگیری آن ۲۰۰ کیلومتر و در ارتفاع ۲۷ کیلومتر است؛ همچنین این سامانه قادر به کشف ۳۰۰ و رهگیری ۶۰ هدف است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که پدافند هوایی کشور همواره حرکت های دشمنان را رصد می کند، اظهار کرد: هیچ هواپیمایی نمی تواند بدون اجازه نیروهای پدافند هوایی کشور وارد این کشور شده و دستگیری ریگی نیز در پی اقدام به موقع و هوشمندانه این نیروها بود.
وی ضمن تبریک هفته دولت به رئیس جمهوری و کابینه اش و همچنین همه دولت‌مردان، گفت: این هفته فرصتی برای دولت‌مردان است تا ابعاد وظایف و ماموریت های خود را بررسی کرده و به ویژه به پیشگام شدن خود در مبارزه با فساد دقت کنند.
امام جمعه تبریز افزود: وظیفه دولت شفافیت سازی، پرهیز از حواشی، مبارزه عملی با فساد، پرهیز از سیاسی کردن گفتمان ها و کنار گذاشتن مسائل جناحی بوده و مسئولان باید دوران مسئولیت خود را قدر دانسته و نیاز های مردم را اولویت بندی کنند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به فرهنگ و اقتصاد کشور، بیان کرد: برگزاری رویداد های فرهنگی در استان ما پررنگ بوده و از این بابت موفقیت های زیادی را کسب کرده ایم؛ برگزاری مراسم نکوداشت استاد بخت شکوهی، رونمایی از کتاب ساده رنگ، نمایش فیلم سینمایی پرواز ممنوع و همچنین کسب ۲۲ رتبه برتر در جشنواره تولیدات مراکز استانی توسط هنرمندان صدا وسیمای آذربایجان شرقی از جمله این رویدادهای فرهنگی در هفته های اخیر است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که باید مانع رسیدن دشمن به هدفش در موضوعات فرهنگی شویم، اظهار کرد: ما باید با تلاش در تولید کتاب های پر محتوا، تئاتر و هنر مانع نفوذ دشمنان علیه فرهنگ جامعه شده و در این موضوع  بنا به سخنان مقام معظم رهبری با بستن فضای فرهنگی مخالف نبوده اما با ولنگاری فرهنگی مخالف هستیم.
وی افزود: رعایت حجاب و عفاف در جامعه یک حکم شرعی و قانونی بوده و دستگاه های های حکومتی نیز باید آن را رعایت کنند.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که اجلاس جی ۷ سناریوی جدید آمریکایی ها ودشمنان ایران است، گفت: مکرون تلاش می کند تا میان ایران و آمریکا میانجی گری کرده و ترامپ نیز با تبیین پیشنهاد هایی در تلاش است تا ایران را مجاب به مذاکره کند.
وی افزود: پیش از این نیز پیشنهاداتی را ارائه کرده بودند اما هیچ یک از آن پیشنهاد ها در جهت لغو دایمی تحریم های اقتصادی، فروش نفت و مبادلات بانکی نبوده و این بازی جدید آن ها است؛ متوسل شدن ترامپ به فرانسه و اروپایی ها دلیل روشنی برای شکست خوردن آنان در مقابل مقاومت های جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام آل هاشم در پایان سخنانش با بیان این‌که بنا به سخنان مقام معظم رهبری هیچگونه مذاکره ای با آمریکایی انجام نخواهیم داد، خاطرنشان کرد: از دستگاه دیپلماسی کشور می خواهیم تا در مقابل سناریو های زرد دشمن ایستاده و آگاه و هوشیار باشد و سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد.
انتهای پیام/