خبر تبریز :حجت الاسلام محسن قرائتی در در مراسم یادواره شهدای روحانی و طلبه استان آذربایجان شرقی گفت: باید گریه کنیم به اینکه طلاب تفسیر بلد نیستند. مدرسین هم باید از خدا عذر خواهی کنند.

حجت الاسلام قرائتی در تبریز:

باید گریست که طلاب تفسیر بلد نیستند / منبری ها به مردم وقت بگذارند

حجت الاسلام محسن قرائتی در در مراسم یادواره شهدای روحانی و طلبه استان آذربایجان شرقی گفت: باید گریه کنیم به اینکه طلاب تفسیر بلد نیستند. مدرسین هم باید از خدا عذر خواهی کنند.

به گزارش خبر تبریز  حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای روحانی و طلبه استان در تالار اجتماعات مصلی اعظم امام(ره) تبریز با طرح این سوال که آیا قرآن برای ما جدی است، اظهار داشت: هر مقداری که قرآن می خوانیم درجه می گیریم.
وی ضمن تاکید بر تدبر در قرآن گفت: شهید آیت الله مدنی در نجف تدریس می‌کردند عذاب وجدان داشتند که چرا من کتاب مخلوق را زیاد خواندم ولی کتاب خالق را کم.

این مفسر قرآن با بیان اینکه بالاترین صحنه شکایت، قیامت است، افزود: باید گریه کنیم به اینکه طلاب تفسیر بلد نیستند. مدرسین هم باید از خدا عذر خواهی کنند.

وی ادامه داد: قرآن مظلوم است. چون قرآن و اهل بیت از هم جدا شدند، جلسات امام حسین(ع) از جلسات قرآن زیاد است. در تهران ۶ هزار جلسه عزاداری امام حسین(ع) برقرار است.

حجت الاسلام قرائتی گفت: من از حوزه تاسف می خورم که معاونت تهذیب دارد ولی به چه دردی می‌خورد، قرآن را می‌گذارند به کنار می‌خواهند طلبه تربیت کنند، با چه چیزی می خواهید تفسیر کنید؟

وی ادامه داد: امام رضا(ع) فرموند «علت اینکه خدا نماز را واجب کرد به خاطر از مهجوریت در آمدن قرآن بود»

این خطیب شهیر تاکید کرد: برای هر رشته دانشگاهی باید تفسیر قرآن نوشت اگر تفسیر نداریم دستمان خالی است. تفسیر های طولانی به مردم تحویل ندهید، چکیده حرف ها و احکام را به مردم منتقل کنید.

وی با بیان اینکه مردم را از مساجد دور نکنید، گفت:منبری ها نباید  قانع به منبر باشید، با مردم روبه رو حرف بزنید. سخنرانی خصوصی تاثیر بیشتری نسبت به عمومی دارد.

حجت الاسلام قرائتی خطاب به منبری ها گفت: از اشکالات کشور دفاع نکنید توجیه حماقت نکنید اما اینکه انقلاب را نادیده بگیریم جنایت است. تبریز بیدار