خبر تبریز :نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با همیاری و همکاری مردم و رعایت اصول بهداشتی می‌توان شیوع کرونا را کنترل کرد.

کنترل کرونا با همکاری مردم و رعایت اصول بهداشتی

خبر تبریز :نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با همیاری و همکاری مردم و رعایت اصول بهداشتی می‌توان شیوع کرونا را کنترل کرد.

کنترل کرونا با همکاری مردم و رعایت اصول بهداشتی

به گزارش خبر تبریز  ،حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بازدید از سرم سازی شهید قاضی تبریز گفت: با همیاری و همکاری مردم و رعایت اصول بهداشتی می‌توان شیوع کرونا را کنترل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه طبق توصیه‌های پزشکان خود مراقبتی و در خانه ماندن در شرایط حاضر بهترین روش پیشگیری از شیوع کرونا است، افزود: از هم استانی‌های عزیز خواهش می‌کنم حتما به توصیه‌های نظام سلامت و پزشکان عمل کنند.

او با بیان اینکه پاسدارانِ سلامت و مدافعانِ بهداشت در مراکز درمانی و مجموعه‌های تولیدی با تمام قدرت در میدان رزم هستند، گفت: این ویروس به مثابه یک جنگ واقعی است و عدم توجه برای مقابله و پیشگیری از آن مضرات جبران ناپذیری به همراه دارد از این رو باید قرنطینه خانگی را جدی بگیریم.

او به مشکلات معیشتی مردم به علت شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: باید راه چاره‌ای از طرف دولت برای افراد فقیر و مستضعف جامعه اندیشیده شود تا این عزیزان بیش از این دچار مشکلات معیشتی نشوند.

امام جمعه تبریز افزود: این روز‌ها همانند دوران جنگ، مردم و معتمدین و علما در مساجد و محلات باید خانواده‌های فقیر را شناسایی کنند و با حفظ کرامت و آبروی این بزرگواران به مشکلات معیشتی این خانواده‌ها رسیدگی کنند، زیرا در سایه چنین اعمالی خداوند هم به دیده رحمت به ما می‌نگرد و ما را از این شرایط سخت و بحرانی خارج می‌کند.

او افزود: در این روز‌های سخت موجران و مالکان بیشتر هوای مستاجران و صنوف مختلف را داشته باشند و سعی کنند اجاره این چند ماه را ببخشند یا نیم بها دریافت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به سیستم معیوب توزیع اقلام بهداشتی گفت: در چند هفته گذشته شاهد افزایش ظرفیت تولید محصولات ضدعفونی کننده و ماسک بوده‌ایم، اما این اقلام برای مصرف کننده نایاب شده است که دستگاه‌های ذی‌ربط باید با نظارت جدی و طراحی سیستم مناسب توزیع این اقلام را در اختیار شهروندان قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: قوه قضائیه، تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی با شدت و قدرت بیشتری باید با سوءاستفاده‌گران و محتکران اقلام بهداشتی برخورد کنند، زیرا این افراد با جان مردم بازی می‌کنند و نباید به این افراد رحم کرد.

داروسازی و سرم سازی شهید قاضی تبریز با تولید ۵۶ محصول انسانی و ۲۱ محصول دامی با ظرفیت ۳۶ میلیون بطری انواع محلول‌های تزریقی و ۱۵۰ میلیون عدد انواع آب مقطر و آمپول دارویی ۶۰ درصد نیاز کشور را در این زمینه تامین میکند.