امام جمعه تبریز گفت: باقری بیش از تجهیزات جنگ بر ایمان و اندیشه تکیه داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در کنگره ملی “شهید حسن باقری افشردی”:

باقری بیش از تجهیزات جنگ بر ایمان و اندیشه تکیه داشت/ شهید حسن باقری نابغه دفاع مقدس بود

 

خبر تبریز: امام جمعه تبریز گفت: باقری بیش از تجهیزات جنگ بر ایمان و اندیشه تکیه داشت.

به گزارشخبر تبریز به نقل از نصر، کنگره ملی “شهید حسن باقری افشردی” با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل نیروهای مسلح کشور، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین “محمدعلی آل هاشم” نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  و امام جمعه تبریز در این کنگره ضمن قدردانی از حضور رئیس کل نیروهای مسلح کشور برادر شهید باقری افشردی، اظهار داشت: مقدم سرلشکر باقری رئیس کل نیروهای مسلح کشور را به شهر شهدای محراب و قیام بزرگ ۲۹ بهمن و خانه عاشورائیان را گرامی می داریم.

آل  هاشم با تاکید براینکه تجلیل از این شهدا تجلیل از فرهنگ شهادت است، ادامه داد: شهید حسن باقری نابغه دفاع مقدس بود و هنوز ۴۵ روز مانده بود که به ۲۷سالگی برسد در ۹ بهمن ماه ۶۱ در شمال فکه به شهادت می رسد.

وی  افزود: باقری  با اینکه در سن ۲۴ سالگی وارد جنگ شد ولی  ظرف ۲سال به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شد و واحد اطلاعات سپاه را تاسیس کرد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه شهید باقری به عنوان مغز متفکر جنگ و نابغه دفاع شناخته شده است، ادامه داد: باقری با اینکه ۲۸ماه در جنگ حضور داشت اما تاثیر نبوغ این فرمانده بزرگ در تاریخ جنگ ماندگار شد، وی با ابداع نظریه جدید درباره جنگ و راه های تقابل با متجاوزان بعثی توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد.

وی نظریه او را مبنی بر ورود نیروهای مردمی به صحنه جنگ برای برداشتن گام های بزرگی در راستای آزاد سازی مناطق جنگ عنوان کرد.

آل هاشم به اظهارات باقری در خصوص فرصت سازی جنگ در جهت شکوفایی استعدادهای مردمی، اشاره کرد و گفت: باقری در آن سال ها پیشنهاد کرد که این جنگ فرصت های زیادی برای رشد استعدادهای مردمی ایجاد کرده است. نیروهای مردمی می توانند روش هایی ابداع کنند که دشمن نتواند به راحتی به تقابل با آنها بپردازد.

نماینده ولی فقیه استان در ادامه متذکر شد: سردار سلیمانی در خصوص این شهید بیان می کند که تعبیر من از باقری، “بهشتی” دیگر در جنگ بود، یعنی همان نقشی که بهشتی برای انقلاب و امام داشت او هم برای جنگ و جبهه داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهید باقری یکی از کشفیات مقام معظم رهبری در دوران اوایل پیروزی انقلاب بود، ادامه داد: مقام معظم رهبری زمانی که در حزب جمهوری ایران فعالیت داشت، باقری را به عنوان استعداد درخشان در عرصه مطبوعاتی کشف و به مسئولان اطلاعاتی معرفی کرد تا زمانی که وی در قامت فرمانده قرارگاه مشغول انجام وظیفه شد.

آل هاشم با اشاره به اینکه از ناگفته های تاریخی باقری نقش مهم او در  تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است، ادامه داد: شهید باقری که در کارنامه خود تاسیس واحد اطلاعات و نقش کلیدی و تاسیس رزم سپاه را دارد بیش از تجهیزات جنگی بر ایمان و اندیشه تکیه می کند.

نماینده ولی فقیه در استان، گفت: وی خودش می نویسد چیزی که دشمنان و امریکایی ها را به تنگ آورد این است که ما در فکر کردن به بن بست نمی رسیم و این باعث می شود که در عمل نیز به بن بست نرسیم.

آل هاشم در پایان سخنان خود بر ادامه راه شهدا اشاره  و بر گرفتن ابتکار عمل از دشمن  تاکید کرد.