خبرتبریز:به همت کتابخانه عمومی ایثار تیل شبستر مراسم گرامیداشت استاد علی عالیفر و تجلیل از نویسندگان بومی روستای تیل برگزار شد.

در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی؛
مراسم گرامیداشت استاد علی عالیفر و تجلیل از نویسندگان بومی روستای تیل شبستر برگزار شد
خبرتبریز:به همت کتابخانه عمومی ایثار تیل شبستر مراسم گرامیداشت استاد علی عالیفر و تجلیل از نویسندگان بومی روستای تیل برگزار شد.

به گزارش خبر تبریز به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، همزمان با شروع سال جدید و در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و همچنین ارج نهادن به اهالی فرهنگ و قلم مراسمی تحت عنوان بزرگداشت استاد علی عالیفر و تجلیل از نویسندگان بومی روستای تیل با حضور ایوب دهقان، فرماندار شبستر؛ سرهنگ پاسدار بهمن داستان، فرمانده سپاه ناحیه بسیج شهرستان شبستر؛ رحمان ابراهیمی، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی؛ ابوالفضل الهوردیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر؛ هادی محسنی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شبستر؛ مجید بهنام فر، بخشدار بخش تسوج و جمعی از مسئولین محلی و مردم فرهنگ دوست روستای تیل برگزار شد.

ایوب دهقان فرماندار شبستر در این مراسم ضمن تقدیر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور بابت ارج نهادن به نویسندگان و اهالی قلم که سرمایه های معنوی کشور هستند گفت: در فرهنگ اسلام قلم و نوشتن آن قدر ارزش و اهميت دارد كه خداوند منان در آغاز يكى از سوره هاى قرآن مجيد به قلم و آنچه می نویسد سوگند یاد کرده و می فرماید: «ن وَالْقَلْمِ وَ ما يَسْطُرُون».
ایوب دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت علوم انسانی و قلم افزایی در این حوزه افزود: درست است که علوم طبیعی و تجربی تحول آفرین و دگرگون ساز چهره زندگی بشر است، امّا جهت دادن و حمایت از آن ها به عهده علوم انسانی است که بنیاد و بستر علوم طبیعی است و بلاغت علوم انسانی ریشه در بلاغت علم الهی دارد.
فرماندار شبستر در پایان سخنان خود یکی از مهمترین برنامه های دولت مردمی را حمایت از توسعه همه جانبه کشور از طریق توسعه فرهنگ دانسته و اظهار داشت: نگاه به داخل کشور شعاری نیست بلکه نگاه استراتژیکی است که همه بنیان ها را در برمی گیرد. لازمه توسعه همه جانبه در کشور حمایت از علم و دانش موجود در کتاب ها و نویسندگان کتاب ها است.