خبرتبریز:نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ترویج فرهنگ اصیل قرآنی در میان آحاد مردم از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است و شرایط فرهنگی جامعه با حاکم شدن فرهنگ قرآنی اصلاح می‌شود.

امام جمعه تبریز: شرایط فرهنگی جامعه با حاکم شدن فرهنگ قرآنی اصلاح می‌شود

خبرتبریز:نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ترویج فرهنگ اصیل قرآنی در میان آحاد مردم از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است و شرایط فرهنگی جامعه با حاکم شدن فرهنگ قرآنی اصلاح می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در آیین اختتامیه بیست‌و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم مسجد جامع حکم آباد تبریز، افزود: در حال حاضر به برکت وجود معنوی فرهنگ قرآنی باید برای قرآنی تر کردن جامعه، شهرها، ادارات، مساجد و محلات بکوشیم.

وی اظهار داشت: همه ما در قبال قرآن وظیفه داریم و هیچ کس نمی‌تواند بگوید که به وظیفه خود در ارتباط با قرآن کریم به نحو احسن عمل کرده است و بر همین اساس تا مرحله قرآنی بودن تمامی مناطق کشور مسیر زیادی در پیش داریم.

آل هاشم ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآن در جامعه نیازمند ابتکار عمل است ، اما چون دیواری کوتاه تر از دیوار امور قرآنی نیست، همه خود را در این موضوع صاحب رای و نظر می‌دانند.

وی با بیان اینکه در اثر کم توجهی به قرآن کریم در مقابل تهاجم فرهنگی اندکی منفعل شده‌ایم، گفت: می‌توانیم ابتکار عمل را به دست گرفته و به جلو رویم و هر سال نسبت به سال قبل، برنامه‌های بهتری در رابطه با گسترش قرآن کریم داشته باشیم و باید توجه داشت ابتکار عمل در شرایطی میسر می‌شود که به یک روش و فهم دقیق قرآنی بازگردیم.

آل هاشم با تاکید بر این‌که جامعه باید قرآنی شود تا اذهان، روح و قلب ما با معارف دینی آشنا شوند، یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد مطلوب در زمینه کمیت‌های قرآنی هستیم اما از لحاظ کیفی انتظار ارتقای بیش از این در جامعه داریم.

وی گفت: جامعه امروز نیازهای قرآنی خود را به خوبی نشناخته و به دنبال تامین این نیازها نیز حرکت کمتری داشته است که در این میان متولیان قرآنی جامعه، مجمع پیشکسوتان قرآنی و سایر مجامعی که می‌توانند عطر قرآنی را در جامعه گسترش دهند، باید برای رفع این معضل چاره اندیشی کنند.

امام جمعه تبریز جامعه‌ای را قرآنی تعریف کرد که سیاست، دولت، اقتصاد، معیشت، معاملات بازار، قضاوت، تواضع، سلامت زندگی، عدالت جامعه و مسئولان، ادب و انسانیت نیروهای مسلح آن بر مبنای فرهنگ قرآنی رفتار کنند.

وی از وجود برخی پارتی بازی ها در ادارات انتقاد کرد و تاکید بر اینکه چنین رفتارهای زشت اجتماعی باید با مبنای قرآنی از جامعه حذف شوند، اظهار داشت: جامعه قرآنی زمانی محقق می‌شود که افراد آن قرآنی باشند و در این صورت است که جامعه ما مدینه فاضله خواهد بود.ایرنا